Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar TMB 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

--

Önerilen Seçmeli Dersler

---

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dünyada ve Türkiye'de çalgı eğitiminde geçmişten günümüze uygulanan yöntemlerin analiz edilerek Türk müziği çalgılarında uygulanabilecek bilimsel yöntemler geliştirme... 

Dersin İçeriği

1-Çalgı Eğitiminde kullanılan yöntemler

2-Türk müziği çalgılarının eğitiminde  kullanılan yöntemler

3-Türk müziği çalgılarında günümüzde kullanılan yöntem ve teknikler 

4-Mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda kullanılan yöntem ve teknikler 

5-Geleneksel müzik eğitiminde çalgı eğitim boyutuna yönelik yöntem ve teknikler 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çalgı eğitiminde Türkiye'de ve dünyada uygulanan yöntem ve teknikleri öğrenir.
2 algı eğitiminde Bilişsel alana yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir.
3 Çalgı eğitiminde duyuşsal alana yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir.
4 Motor becerilere yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir.
5 Çalgı eğitiminde medya kullanımı hakkında bilgi sahibi olur.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çalgı eğitiminde uygulanan yöntem ve yaklaşımlar
2 Çalgı eğitiminde formal ve informal yöntemler
3 Çalgı eğitiminde bilişsel alana yönelik yöntem ve teknikler
4 Çalgı eğitiminde duyuşsal alana yönelik yöntem ve teknilre
5 Çalgı eğitiminde motor becerilerin gelitirilmesine yönelik yöntem ve teknikler
6 Çalgı eğitiminde dizgesel alan tekniği
7 Çalgı eğitiminde mikro öğretim tekniği
8 Genel değerlendirme
9 Çalgı eğitiminde planlama
10 Çalgı eğitiminde etüt yazma ile ilgili yöntem ve teknikler
11 Çalgı eğitiminde yardımcı kaynak kullanımı
12 Çalgı eğitiminde dijital medya kullanımı
13 Çalgı eğitiminde uzaktan eğitim
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Müzik Eğitiminde Öğretim Yaklayım ve Teknikleri: Doç.Dr. Emin Kaya, Çalgı Eğitim Sürecinde Öğretme-Öğrenme yaklaşımları, Bir Model Örneği: Dizgeli Yaklaşım, Mikro Öğretim Tekniği ve Çalgı Eğitiminde kullanımı, Eğitim Yayınevi 2022

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
1 Müzik Eğitim Yöntemleri 0 MB
2 Formal-İnformal eğitim 0 MB
2 0 MB
3 0 MB
4 0 MB
4 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır.
2 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır.
3 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
4 Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir.
5 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. X
6 Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar.
7 Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
8 Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir.
9 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
10 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
11 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
12 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Çalgı eğitiminde Türkiye'de ve dünyada uygulanan yöntem ve teknikleri öğrenir. 3 5 5 5
2 algı eğitiminde Bilişsel alana yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir. 5 5 5
3 Çalgı eğitiminde duyuşsal alana yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir. 5 5 5 5 5 5
4 Motor becerilere yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir. 4 5 5 5 4 5
5 Çalgı eğitiminde medya kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
1. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 8 8
Kısa Sınav 1 4 4
Proje / Tasarım 1 8 8
Final 1 9 9
Sözlü Sınav 5 5 25
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6