Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar | TMB 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | -- |
Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünyada ve Türkiye'de çalgı eğitiminde geçmişten günümüze uygulanan yöntemlerin analiz edilerek Türk müziği çalgılarında uygulanabilecek bilimsel yöntemler geliştirme... |
Dersin İçeriği | 1-Çalgı Eğitiminde kullanılan yöntemler 2-Türk müziği çalgılarının eğitiminde kullanılan yöntemler 3-Türk müziği çalgılarında günümüzde kullanılan yöntem ve teknikler 4-Mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda kullanılan yöntem ve teknikler 5-Geleneksel müzik eğitiminde çalgı eğitim boyutuna yönelik yöntem ve teknikler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalgı eğitiminde Türkiye'de ve dünyada uygulanan yöntem ve teknikleri öğrenir. | ||
2 | algı eğitiminde Bilişsel alana yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir. | ||
3 | Çalgı eğitiminde duyuşsal alana yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir. | ||
4 | Motor becerilere yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir. | ||
5 | Çalgı eğitiminde medya kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalgı eğitiminde uygulanan yöntem ve yaklaşımlar | |
2 | Çalgı eğitiminde formal ve informal yöntemler | |
3 | Çalgı eğitiminde bilişsel alana yönelik yöntem ve teknikler | |
4 | Çalgı eğitiminde duyuşsal alana yönelik yöntem ve teknilre | |
5 | Çalgı eğitiminde motor becerilerin gelitirilmesine yönelik yöntem ve teknikler | |
6 | Çalgı eğitiminde dizgesel alan tekniği | |
7 | Çalgı eğitiminde mikro öğretim tekniği | |
8 | Genel değerlendirme | |
9 | Çalgı eğitiminde planlama | |
10 | Çalgı eğitiminde etüt yazma ile ilgili yöntem ve teknikler | |
11 | Çalgı eğitiminde yardımcı kaynak kullanımı | |
12 | Çalgı eğitiminde dijital medya kullanımı | |
13 | Çalgı eğitiminde uzaktan eğitim | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Müzik Eğitiminde Öğretim Yaklayım ve Teknikleri: Doç.Dr. Emin Kaya, Çalgı Eğitim Sürecinde Öğretme-Öğrenme yaklaşımları, Bir Model Örneği: Dizgeli Yaklaşım, Mikro Öğretim Tekniği ve Çalgı Eğitiminde kullanımı, Eğitim Yayınevi 2022 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | Müzik Eğitim Yöntemleri | 0 MB | |
2 | Formal-İnformal eğitim | 0 MB | |
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
4 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | ||||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | ||||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | ||||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalgı eğitiminde Türkiye'de ve dünyada uygulanan yöntem ve teknikleri öğrenir. | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | algı eğitiminde Bilişsel alana yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
3 | Çalgı eğitiminde duyuşsal alana yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | Motor becerilere yönelik yöntem ve teknikleri öğrenir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
5 | Çalgı eğitiminde medya kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Sözlü Sınav | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |