Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Python Programlama | VBA 207 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ALİ HÜSAMEDDİN ATEŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders, Python programlama dilinin temellerini, veri yapılarını, fonksiyonları, modülleri ve yaygın kütüphanelerini kapsayacaktır. Ayrıca, öğrencilere algoritma geliştirme ve problem çözme becerileri kazandırmayı amaçlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Python programlama dilinin temel sözdizimini ve çalışma prensiplerini uygular. | ||
2 | Herhangi bir problemin çözümünü algoritmik olarak ifade eder. | ||
3 | Python'da nesne tabanlı programlama becerisi kazanır. | ||
4 | Temel veri yapılarını (listeler, demetler, sözlükler) ve algoritmalarını kullanır. | ||
5 | Python programlama dilindeki yaygın kütüphaneleri bilir ve kullanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Python temel kavramları | |
2 | Temel Veri Tipleri ve Operatörler | |
3 | Python’da Koşullu İfadeler ve Döngüler | |
4 | Python’da listeler ve demetler | |
5 | Python’da data frame oluşturma | |
6 | Python’da fonksiyonlar | |
7 | Modüller ve Paketler | |
8 | Python’da nesne tabanlı programlama | |
9 | Python’da nesne tabanlı programlama | |
10 | Python’da veri analizi | |
11 | Python’da veri görselleştirme | |
12 | Python’da dosya işlemleri | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Veri Biliminde matematik konusunda yeterli bilgi birikimine ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık veri bilimi problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği ile elde edilen bilgiyi derinlemesine analiz edebilir ve yorumlayabilir | ||||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması konusunda yetkinliğe; karmaşık veri setlerini analiz etme ve yorumlama yeteneğine sahiptir | ||||||
4 | Eksik veya kısıtlı veri setleriyle çalışarak bilgiyi tamamlayabilir ve farklı disiplinlerden gelen bilgileri entegre edebilir | ||||||
5 | Veri bilimi ve analitiği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi için gerekli programlama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilme, karmaşık problemlere yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme, sorumluluk alma ve takım çalışmasına katkı sağlama becerisine sahiptir | ||||||
7 | Yenilikçi fikirler ve yöntemler geliştirme kabiliyetine; veri bilimi ve analitiği alanında veri işleme süreçlerinde yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Gereksinim duyulan veri ve bilgileri tanımlama, erişme ve değerlendirme, veri yönetimi ve analitiği alanında yetkindir. | ||||||
9 | Veri bilimi ve analitiği alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir, öğrenme ve yeni teknolojileri hızlı bir şekilde adapte edebilir | ||||||
10 | Yapılan çalışmaların sonuçlarını etkili bir şekilde aktarabilir ve teknik ve karmaşık konuları anlaşılır bir şekilde sunabilir | ||||||
11 | Veri bilimi ve analitiği uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerinin farkındadır ve bu bağlamda uyum sağlayabilir | ||||||
12 | Veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında bilgi sahibidir; etik ilkeleri gözetir ve toplumun faydasını ön planda tutar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Python programlama dilinin temel sözdizimini ve çalışma prensiplerini uygular. | ||||||||||||
2 | Herhangi bir problemin çözümünü algoritmik olarak ifade eder. | ||||||||||||
3 | Python'da nesne tabanlı programlama becerisi kazanır. | ||||||||||||
4 | Temel veri yapılarını (listeler, demetler, sözlükler) ve algoritmalarını kullanır. | ||||||||||||
5 | Python programlama dilindeki yaygın kütüphaneleri bilir ve kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|