Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Algoritma ve Programlamanın Temelleri | VBA 107 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ DEMİRCİOĞLU DİREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. DENİZ DEMİRCİOĞLU DİREN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu dersi alan öğrenciye bilgisayarla problem çözümünün aşamalarının, algoritma geliştirmenin ve akış diyagramı çizilmesinin, C++ programlama dilinin yapısının ve bilgisayar programlamanın temel kurallarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bilgisayar programlamanın temel kurallarını gösterilir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarla problem çözümünün aşamalarını öğrenir. | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Bir problemin çözümüne yönelik algoritma geliştirebilir ve akış diyagramı çizer. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Bilgisayar programlamanın temel mantığını ve kurallarını öğrenir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | C++ programlama dilinin yapısını öğrenir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | C++ programlama diliyle bilgisayar programları yazar, test eder ve hata ayıklar. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Başka bir programlama dilini kolayca öğrenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayarla Problem Çözümünün Aşamaları, Algoritma Geliştirme ve Akış Diyagramları. | |
2 | Algoritma Oluşturma Örnekleri, C++ Programlama Diline Giriş | |
3 | Veri Tipleri, Değişkenler ve Sabitler | |
4 | Operatörler | |
5 | Temel Giriş/Çıkış Fonksiyonları | |
6 | Karşılaştırma Deyimleri | |
7 | Döngüler, break ve continue Deyimleri ile Döngü Akışının Değiştirilmesi, İç İçe Döngüler, Sonsuz Döngüler. | |
8 | For ve While Döngü Uygulamaları | |
9 | Fonksiyonlar | |
10 | Diziler, Tek Boyutlu Diziler, Uygulamalar. | |
11 | İki Boyutlu Diziler, Uygulamalar. | |
12 | Gösterici (Pointer) Kavramı | |
13 | C++ dilinde Dosya Yönetimi, Dosya Açma, Dosya İşleme, Dosya Kapama, Dosyaya Bilgi Kaydı, Dosyadan Bilgi Okuma, Uygulamalar. | |
14 | Uygulamalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Veri Biliminde matematik konusunda yeterli bilgi birikimine ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık veri bilimi problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği ile elde edilen bilgiyi derinlemesine analiz edebilir ve yorumlayabilir | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması konusunda yetkinliğe; karmaşık veri setlerini analiz etme ve yorumlama yeteneğine sahiptir | X | |||||
4 | Eksik veya kısıtlı veri setleriyle çalışarak bilgiyi tamamlayabilir ve farklı disiplinlerden gelen bilgileri entegre edebilir | X | |||||
5 | Veri bilimi ve analitiği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi için gerekli programlama becerisine sahiptir | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilme, karmaşık problemlere yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme, sorumluluk alma ve takım çalışmasına katkı sağlama becerisine sahiptir | X | |||||
7 | Yenilikçi fikirler ve yöntemler geliştirme kabiliyetine; veri bilimi ve analitiği alanında veri işleme süreçlerinde yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Gereksinim duyulan veri ve bilgileri tanımlama, erişme ve değerlendirme, veri yönetimi ve analitiği alanında yetkindir. | X | |||||
9 | Veri bilimi ve analitiği alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir, öğrenme ve yeni teknolojileri hızlı bir şekilde adapte edebilir | X | |||||
10 | Yapılan çalışmaların sonuçlarını etkili bir şekilde aktarabilir ve teknik ve karmaşık konuları anlaşılır bir şekilde sunabilir | X | |||||
11 | Veri bilimi ve analitiği uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerinin farkındadır ve bu bağlamda uyum sağlayabilir | X | |||||
12 | Veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında bilgi sahibidir; etik ilkeleri gözetir ve toplumun faydasını ön planda tutar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayarla problem çözümünün aşamalarını öğrenir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Bir problemin çözümüne yönelik algoritma geliştirebilir ve akış diyagramı çizer. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Bilgisayar programlamanın temel mantığını ve kurallarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | C++ programlama dilinin yapısını öğrenir. | ||||||||||||
5 | C++ programlama diliyle bilgisayar programları yazar, test eder ve hata ayıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
6 | Başka bir programlama dilini kolayca öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|