Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesne Tabanlı Programlama | BST 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ DEMİRCİOĞLU DİREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Yazılım ürünlerinin üretilmesinde nesne yönelim yazılım mühendisliği yaklaşımlarının kullanılması, Unified process metodolojisi, Nesne yönelimli dereksinim, analiz, tasarım, gerçekleştirim, bakım iş akışları hakkında bilgi, Modelleme ve UML dili, Bir Nesne yönelimli bir programlama dili ile gerçekleştirimlerin yapılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nesne Yönelimli yazılım süreçlerinin amaçlarının ve nesne yönelimli modelleme ve UML öğrenilmesi | ||
2 | Nesne Yönelimli yazılım süreçleri ile klasik yazılım süreçleri arasındaki farkların bilinmesi | ||
3 | Nesne Yönelimli yazılım metodolojilerindeki iş akışlarının, iş akışlarındaki metrikler, testler ve dokümantasyonun öğrenilmesi |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik yazılım mühendisliği ve Nesne Yönelimli yaklaşımları, farkları | |
2 | Yazılım geliştirme döngüsü ve Unified Process metodolojisi | |
3 | Modüllerden Nesnelere: Cohession, Coupling, Encapsulation, Abstract data types, | |
4 | Yeniden kullaılabilirlik ve Taşınabilirlik: Yeniden kullanılabilirlik kavramları | |
5 | Yazılımda planlama ve kestirim, Süre ve maliyet kestirimi, IEEE yazılım proje yönetim planı, Nesne yönelimli projelerin planlanması | |
6 | Gereksinim iş akışı, Domanin anlaşılması, İş modelinin ortaya konulması, UML, use case diyagramları, Örnek: Martha Stockton Greengage, MSG | |
7 | Analiz iş akışı, UML: communication ve sequence diagramları, Nesne Yönelimli Analiz için kullanılan araçlar, Nesne Yönelimli Analizdeki zorluklar | |
8 | Tasarım, tasarım ve soyutlama, işlem yönelimli tasarım, Veri akış diagramı, | |
9 | Gerçekleştirim, Kodlama standartları | |
10 | Nesne yönelimli yazılımın bakımı, Reverse engineering, refactoring, | |
11 | C#' dili ile sınıf ve nesne tanımı Kalıtım ve çok şekillilik | |
12 | C#' dili ile Implicit/Explicit Donusum Operatorleri Operator Overloading | |
13 | C#' dili ile Indexer tanımı Interfaces Generics | |
14 | Design Patterns (Tasarım şablonları) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | ||||||
2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | ||||||
3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||||||
4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | ||||||
5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nesne Yönelimli yazılım süreçlerinin amaçlarının ve nesne yönelimli modelleme ve UML öğrenilmesi | |||||
2 | Nesne Yönelimli yazılım süreçleri ile klasik yazılım süreçleri arasındaki farkların bilinmesi | |||||
3 | Nesne Yönelimli yazılım metodolojilerindeki iş akışlarının, iş akışlarındaki metrikler, testler ve dokümantasyonun öğrenilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |