Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesne Tabanlı Programlama BST 203 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. DENİZ DEMİRCİOĞLU DİREN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği

Yazılım ürünlerinin üretilmesinde nesne yönelim yazılım mühendisliği yaklaşımlarının kullanılması, Unified process metodolojisi, Nesne yönelimli dereksinim, analiz, tasarım, gerçekleştirim, bakım iş akışları hakkında bilgi, Modelleme ve UML dili, Bir Nesne yönelimli bir programlama dili ile gerçekleştirimlerin yapılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nesne Yönelimli yazılım süreçlerinin amaçlarının ve nesne yönelimli modelleme ve UML öğrenilmesi
2 Nesne Yönelimli yazılım süreçleri ile klasik yazılım süreçleri arasındaki farkların bilinmesi
3 Nesne Yönelimli yazılım metodolojilerindeki iş akışlarının, iş akışlarındaki metrikler, testler ve dokümantasyonun öğrenilmesi
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Klasik yazılım mühendisliği ve Nesne Yönelimli yaklaşımları, farkları
2 Yazılım geliştirme döngüsü ve Unified Process metodolojisi
3 Modüllerden Nesnelere: Cohession, Coupling, Encapsulation, Abstract data types,
4 Yeniden kullaılabilirlik ve Taşınabilirlik: Yeniden kullanılabilirlik kavramları
5 Yazılımda planlama ve kestirim, Süre ve maliyet kestirimi, IEEE yazılım proje yönetim planı, Nesne yönelimli projelerin planlanması
6 Gereksinim iş akışı, Domanin anlaşılması, İş modelinin ortaya konulması, UML, use case diyagramları, Örnek: Martha Stockton Greengage, MSG
7 Analiz iş akışı, UML: communication ve sequence diagramları, Nesne Yönelimli Analiz için kullanılan araçlar, Nesne Yönelimli Analizdeki zorluklar
8 Tasarım, tasarım ve soyutlama, işlem yönelimli tasarım, Veri akış diagramı,
9 Gerçekleştirim, Kodlama standartları
10 Nesne yönelimli yazılımın bakımı, Reverse engineering, refactoring,
11 C#' dili ile sınıf ve nesne tanımı Kalıtım ve çok şekillilik
12 C#' dili ile Implicit/Explicit Donusum Operatorleri Operator Overloading
13 C#' dili ile Indexer tanımı Interfaces Generics
14 Design Patterns (Tasarım şablonları)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma.
2 Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi.
3 Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi.
4 Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi
5 Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Nesne Yönelimli yazılım süreçlerinin amaçlarının ve nesne yönelimli modelleme ve UML öğrenilmesi
2 Nesne Yönelimli yazılım süreçleri ile klasik yazılım süreçleri arasındaki farkların bilinmesi
3 Nesne Yönelimli yazılım metodolojilerindeki iş akışlarının, iş akışlarındaki metrikler, testler ve dokümantasyonun öğrenilmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
Toplam 40
1. Final 60
Toplam 60
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 30 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 50 50
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6