Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Problem Kurma | MAT 602 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Matematik eğitimi alanında problem kurmanın varlığının ve öneminin ortaya konulması, problem kurma yaklaşımının incelenmesi, uygulanması hakkında bilgi sahibi olunması |
Dersin İçeriği | Problem Kurma ve Matematik Eğitimi Problem Kurma Uygulamaları Problem Kurma v problem Çözme İlişkisi Probleme Dayalı Dersin Planlanması ve Uygulama Üzerine Tartışmalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Problem oluşturma konusundaki teorik bilgisini açık bir şekilde ifade eder. | ||
2 | Problem kurma türlerini bilir. | ||
3 | Problem kurma ve çözme arasındaki iki yönlü ilişkiyi bilir. | ||
4 | Problem ortaya koymaya yönelik bir araştırmayı sonuçlandırabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Problem kurmanın doğuşu, doğası, amacı ve önemi | |
2 | Problem kurma türlerinin incelenmesi | |
3 | Örnekler ve etkinliklerle problem kurma türlerinin sınıflandırılması | |
4 | Problem kurmanın değerlendirilmesi ve sınıflandırmalar | |
5 | Problem kurmanın problem çözmeye katkısı bağlamında kurma-çözme ilişkisi | |
6 | Problem çözmenin problem kurmaya katkısı bağlamında kurma-çözme ilişkisi | |
7 | Problem kurma yaklaşımı bağlamında öğrenme | |
8 | Teknoloji destekli problem kurma süreci ve modeller | |
9 | Problem kurma sürecinde duyuşsal özellikler | |
10 | Problem kurmaya yönelik makalelerin eleştirel analizi | |
11 | Problem kurma sürecinin tasarlanması | |
12 | Problem kurma sürecinin uygulanması | |
13 | Problem kurma sürecinin sonuçlandırılması | |
14 | Problem kurma sürecinin raporlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | · Özgen, K., Kar, T., Çenberci, S., & Zengin, Y. (2023). Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma. Pegem Akademi · Zhang, L., Cai, J., Song, N., Zhang, H., Chen, T., Zhang, Z., & Guo, F. (2022). Mathematical problem posing of elementary school students: The impact of task format and its relationship to problem solving. ZDM · Baumanns, L., & Rott, B. (2020). Rethinking Problem-Posing Situations: A Review. Investigations in Mathematics Learning, 1–18. · Singer, F. M., Ellerton, N. F., & Cai, J. (Eds.). (2015). Mathematical problem posing: From research to effective practice. Springer. · Silver, E. A., & Cai, J. (2005). Assessing students’ mathematical problem posing. Teaching Children Mathematics, 12(3), 129-135. · Christou, C., Mousoulides, N., Pittalis, M., Pitta-Pantazi, D., & Sriraman, B. (2005). An empirical taxonomy of problem posing processes. ZDM – Mathematics Education, 37(3), 149–158. Stoyanova, E., & Ellerton, N. F. (1996). A framework for research into students’ problem posing. In P. Clarkson (Ed.), Technology in mathematics education (pp. 518-525). Melbourne: Mathematics Education Research Group of Australasia |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ve disiplinlerarası alanlardaki kavram, kuram ve fikirleri derinlemesine öğrenir ve edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi özgün sonuç ve çıkarımlara ulaşmada etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Matematik eğitimi alanında sahip olduğu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, bu bilgileri kullanarak alanda tespit ettiği bir ihtiyaç doğrultusunda nitel, nicel ve karma yöntemleri kullandığı özgün bilimsel araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
4 | Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal veya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur. | X | |||||
5 | Matematik eğitimi alanında ki uzman kişilerle kurduğu iletişimde alana özgü konularda bilimsel bilgi, beceri ve yetkinliğini gösterecek sosyal beceriye sahip olur, alan konularını eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilir ve görsel ve sözlü iletişim araçlarını etkili bir biçimde kullanırken gerektiğinde iletişimini en az bir yabancı dil ile sürdürür. | X | |||||
6 | Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Problem oluşturma konusundaki teorik bilgisini açık bir şekilde ifade eder. | 5 | 5 | 5 | |||
2 | Problem kurma türlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | |||
3 | Problem kurma ve çözme arasındaki iki yönlü ilişkiyi bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Problem ortaya koymaya yönelik bir araştırmayı sonuçlandırabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |