Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Pedagojik Alan Bilgisi | MAT 611 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ERCAN MASAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN ERGENE |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerinin bilgiyi nasıl yapılandırdıklarını, becerileri nasıl geliştirdiklerini, öğrenmeye yönelik doğru zihin alışkanlıklarının ve pozitif eğilimlerinin nasıl geliştiğini anlamaya yönelik iyi düzeyde pedagojik alan bilgisine sahip bireyler yetiştirmek |
Dersin İçeriği | Pedagojik Alan Bilgisi ve Tarihsel Gelişim Süreci, Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri, Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri ve İlgili Çalışma Örnekleri, Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri, Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Modeller ve İlgili Çalışma Örnekleri, Matematik Pedagojik Alan Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yaklaşımı, Bileşenleri, Sınırlılıkları, Matematik Eğitiminde PAB Yaklaşımına Yönelik Ders Planı Hazırlama, Ders Planının Sınıf İçi Uygulamaları, Raporlaştırma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pedagojik alan bilgisinin gelişimini ve pedagojik alan bilgisi modellerini ifade eder. | ||
2 | Matematik öğrenme ve öğretmeye yönelik pedagojik alan modellerini örnekler ile açıklar. | ||
3 | Matematik eğitimi pedagojik alan bilgisini değerlendirmeyi bilir. | ||
4 | Teknoloji destekli pedagojik alan bilgisini tanır, sınırlılıklarını ifade eder. | ||
5 | Matematik eğitiminde PAB yaklaşımına yönelik ders planı hazırlar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pedagojik Alan Bilgisi ve Tarihsel Gelişim Süreci | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
2 | Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
3 | Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
4 | Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri ve İlgili Çalışma Örnekleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
5 | Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
6 | Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
7 | Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Modeller ve İlgili Çalışma Örnekleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
8 | Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Modeller ve İlgili Çalışma Örnekleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
9 | Matematik Pedagojik Alan Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
10 | Matematik Pedagojik Alan Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
11 | Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yaklaşımı, Bileşenleri, Sınırlılıkları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
12 | Matematik Eğitiminde PAB Yaklaşımına Yönelik Ders Planı Hazırlama | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
13 | Ders Planının Sınıf İçi Uygulamaları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
14 | Raporlaştırma | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Ball, D. L. (1990). Prospective elementary and secondary teachers’ understanding of division. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 132-144. 2) Shulman, L.S. (1986). Those Who Understand; Knowledge Growth İn Teaching, Educational Researcher, 15(2), 4-14. 3) Shulman, L.S. (1987). Knowledge and Teaching: Foundations Of The New Reform, Harvard Educational Review. 57 (1), 1-22.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ve disiplinlerarası alanlardaki kavram, kuram ve fikirleri derinlemesine öğrenir ve edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi özgün sonuç ve çıkarımlara ulaşmada etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Matematik eğitimi alanında sahip olduğu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, bu bilgileri kullanarak alanda tespit ettiği bir ihtiyaç doğrultusunda nitel, nicel ve karma yöntemleri kullandığı özgün bilimsel araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
4 | Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal veya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur. | X | |||||
5 | Matematik eğitimi alanında ki uzman kişilerle kurduğu iletişimde alana özgü konularda bilimsel bilgi, beceri ve yetkinliğini gösterecek sosyal beceriye sahip olur, alan konularını eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilir ve görsel ve sözlü iletişim araçlarını etkili bir biçimde kullanırken gerektiğinde iletişimini en az bir yabancı dil ile sürdürür. | X | |||||
6 | Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pedagojik alan bilgisinin gelişimini ve pedagojik alan bilgisi modellerini ifade eder. | ||||||
2 | Matematik öğrenme ve öğretmeye yönelik pedagojik alan modellerini örnekler ile açıklar. | ||||||
3 | Matematik eğitimi pedagojik alan bilgisini değerlendirmeyi bilir. | ||||||
4 | Teknoloji destekli pedagojik alan bilgisini tanır, sınırlılıklarını ifade eder. | ||||||
5 | Matematik eğitiminde PAB yaklaşımına yönelik ders planı hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |