Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kelime Grupları ve Söz Dizimi Uygulamaları | TDE 268 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ENGİN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Bahri Kuş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kelime grupları ve söz dizimi uygulamaları yapmak. Kelime ve kelime grubunun ne olduğunu ve aralarındaki farkı kavratmak. |
Dersin İçeriği | Kelime grupları, isim ve fiil tamlamaları ve cümle bilgisinin ayrıntılı olarak verilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kelime ve kelime grubu arasındaki farkı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
2 | Kelimelerin ve kelime gruplarının tasnifinin nasıl olduğunu tanımlar, ayırt eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kelime grubundaki asıl ve yardımcı unsurları anlar, ayırt eder. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Cümle içerisinde kelime gruplarını bulup türlerini belirler. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kelime ve kelime grubu farkı. | Kelime hakkında ön bilgi toplamak. |
2 | Niçin kelime grubu vardır? | Kelime grupları hakkında yapılmış çalışmalardan birini özetlemek. |
3 | Kelime gruplarının oluşumu. | Kelime gruplarının nasıl oluştuğuna dair fikir üretmek. |
4 | Kelime grubunda asıl ve yardımcı unsur. | Asıl ve yardımcı unsur kavramı üzerine yapılmış makaleleri incelemek. |
5 | İsim ve sıfat tamlamalarının çok kullanılma sebebi. | İsim ve sıfat tamlaması hakkında ayrıntılı bilgi edinmek. |
6 | Kelime gruplarının mantığı. | Kelime gruplarının mantığı hakkında ön bilgi toplamak. |
7 | Tamlamalarda kelime sayısı. | Tamlamalar hakkında fikir yürütmek. |
8 | Fiilimsi gruplarının mantığı. | Fiilimsiler ile ilgili yazılan makaleleri incelemek. |
9 | Ara sınav uygulamaları. | Genel konu tekrarı yapmak. |
10 | Kısaltma gruplarının oluşumu. | Bir şiiri kelime grupları ile birlikte incelemek. |
11 | Diğer gruplar ve kalıplar. | Bir hikaye kitabındaki kısaltma gruplarını incelemek. |
12 | Cümle unsurları ve gruplar. | En az on kelimelik on cümleyi kelime grupları bakımından incelemek. |
13 | Uygulama çalışmaları. | Uygulama çalışmaları yaparak gelmek. |
14 | Kısa sınav ve ödev incelemeleri, akabinde final sınavı. | Genel ders tekrarı yapmak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | EREN, H. (1949). İkiz Kelimelerin Tarihi Hakkında. DTCF Dergisi. c. 7, s. 2. Ankara. s. 283- 286. |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kelime ve kelime grubu arasındaki farkı öğrenir. |
2 | Kelimelerin ve kelime gruplarının tasnifinin nasıl olduğunu tanımlar, ayırt eder. |
3 | Kelime grubundaki asıl ve yardımcı unsurları anlar, ayırt eder. |
4 | Cümle içerisinde kelime gruplarını bulup türlerini belirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |