Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiyenin Balkanlardaki Stratejik Zenginliği | TAR 489 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye'nin Balkanlardaki avantaj ya da dezavantajları incelemeye çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Osmanlı mirası üzerine kurulan Türkiye'nin bu mirasını ele alan muhteva çalışma konusu yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Balkan Demografyasındaki halklar ele alınmış olur. | ||
2 | Balkan Halklarını kökenleri öğrenilmiş olurç | ||
3 | Balkanlardaki Türk kökenli halkların kimler oldukları araştırılmış olur. | ||
4 | Osmanlı sonrası Balkanlarda, Osmanlı aleyhindeki algı ortaya konulmuş olur. | ||
5 | Türkiye'nin Balkanlarda ne gibi fırsatlara sahip olduğu tahlilleri yapılmış olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Balkanların Ortodoks, Katolik, Protestan Halkları | |
2 | Balkanların Müslüman Halkları | |
3 | Balkan Ulusları ve Kökenleri 1 | |
4 | Balkan Ulusları ve Kökenleri 2 | |
5 | Balkanlarda İşlenen Tarih Algıları | |
6 | Balkanlarda Osmanlı Aleyhine Oryantalist Çalışmalar | |
7 | Balkanlarda Osmanlı Aleyhine Oryantalist Çalışmalar | |
8 | Balkanların Demografik Yapısı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Balkanlarda Kuman-Peçenek-Avar İzleri | |
11 | Balkanlarda Kuman-Peçenek-Avar Torunları: Goralılar | |
12 | Balkanlarda Kuman-Peçenek-Avar Torunları: Torbeşler | |
13 | Balkanlarda Kuman-Peçenek-Avar Torunları: Pomaklar | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ebubekir Sofuoğlu, Balkanlarda Kuşatma Var, Selis Yayınları Halil İnalcık, Ortadoğu ve Balkanlar, Kronik Kitap Andrew Baruch Wachtel, Dünya Tarihinde Balkanlar, Doğan Kitap Balkanlar El Kitabı 1 ve 2. ciltler, Karam Yayınları Balkanlar ve Balkan Ülkeleri Coğrafyası, Ramazan Özey, Pegem A Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Balkan Demografyasındaki halklar ele alınmış olur. | |||||||||||
2 | Balkan Halklarını kökenleri öğrenilmiş olurç | |||||||||||
3 | Balkanlardaki Türk kökenli halkların kimler oldukları araştırılmış olur. | |||||||||||
4 | Osmanlı sonrası Balkanlarda, Osmanlı aleyhindeki algı ortaya konulmuş olur. | |||||||||||
5 | Türkiye'nin Balkanlarda ne gibi fırsatlara sahip olduğu tahlilleri yapılmış olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Sözlü Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |