Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Amerika Birleşik Devletleri Tarihi | TAR 326 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere Amerika kıtasının keşfinden itibaren günümüze değin Amerika Birleşik Devletleri'nin tarihini, siyasi, sosyal ve kültürel değerlerini genel hatlarıyla aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Amerika’nın keşfi, Koloni dönemi, Amerikan Bağımsızlık Savaşı, Amerikan Infirad politikası ve Monroe Doktrini ve etkileri. I.ve II. Dünya Savası sırasında Amerika. Soğuk Savaş Döneminde Amerika. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Amerika tarihinin önemli olaylarını kavrar | Beyin Fırtınası, | |
2 | Avrupalı devletlerin Amerika üzerindeki etkilerini analiz eder | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Amerikan bağımsızlık savaşı sürecini sorgular | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Amerika’nın dünya siyasetinde ön plana çıkma nedenlerini saptar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Amerika ile diğer büyük devletleri karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaklar ve Dersin İçeriğinin Tahlili | |
2 | Amerika’nın İlk Yılları | |
3 | Koloni Dönemi | |
4 | Bağımsızlığa Giden Süreç | |
5 | Avrupa Devletleri ve Amerikan Bağımsızlık Savaşı | |
6 | Bağımsızlık Sonrası Amerika ve Batıya Doğru Genişleme | |
7 | Amerika’nın İnfirad Politikası-Monroe Doktrini | |
8 | 19. Yüzyıl Amerika Tarihi-Kölelik-Büyüme ve Dönüşüm | |
9 | ARASINAV | |
10 | 20. Yüzyıl Başında ve I. Dünya Savaşı’nda Amerika | |
11 | İki Savaş Arası Dönemde ABD | |
12 | Başkan Roosevelt ve Yeni Düzeni | |
13 | II. Dünya Savaşı ve Sonrasında ABD | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ABD Tarihi Ders Notları |
Ders Kaynakları | James West Davidson, Kısa Amerika Birleşik Devletleri Tarihi, Çev. Can Evren Topaktaş, Say Yayınları, İstanbul 2017. Allan Nevins-Henry Steele Commager, ABD TARİHİ, çev. Halil İnalcık, Doğubatı Yayınları 2005. Howard Zinn, Amerika Birleşik Devletleri Halklarının Tarihi, 1492den Günümüze, Çev. Sevinç Sayan Özer, İmge Kitabevi Yayıncılık 2005.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Amerika tarihinin önemli olaylarını kavrar | |||||||||||
2 | Avrupalı devletlerin Amerika üzerindeki etkilerini analiz eder | |||||||||||
3 | Amerikan bağımsızlık savaşı sürecini sorgular | |||||||||||
4 | Amerika’nın dünya siyasetinde ön plana çıkma nedenlerini saptar | |||||||||||
5 | Amerika ile diğer büyük devletleri karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 260 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |