Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endülüs Medeniyeti | TAR 320 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 8. ile 15. yüzyıllar arası İslam tarihinin önemli bir devresini oluşturan Endülüs (İspanya) tarihinin sosyal, kültürel ve toplumlar arası medeni ilişkiler bağlamında ele alınması, günümüz olaylarının bu tarihi arka plana istinaden analiz edilmesi |
Dersin İçeriği | Endülüs (İspanya) toplumsal tarihinin incelenmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endülüs (İspanya) sosyo-kültürel tarihini ana hatlarıyla inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Endülüs?te toplumlar arası medeni ilişkileri kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları arasındaki münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Endülüslülerin sosyal alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
5 | Endülüslülerin bilim-kültür alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
6 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası sosyo-kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve çerçevesi, Endülüs öncesi İberya Yarımadasının sosyo-kültürel yapısı | |
2 | Endülüs toplumunun oluşumu ve İslamlaşma sürecinin başlaması | |
3 | Araplar, Berberiler, Vizigotlar, Müsta?ribler, Müvelledler ve diğer ırki unsurlar | |
4 | Toplumsal unsurlar arasında etkileşim ve convivencianın ortaya çıkışı | |
5 | Endülüs kültürü veya hayat tarzının oluşması | |
6 | Eğitim ve bilim alanındaki gelişmeler | |
7 | Tarım, iktisat ve ticaret alanındaki gelişmeler | |
8 | Mimari alandaki gelişmeler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sanat alandaki gelişmeler | |
11 | Endülüs-İslam kültürünün Maşrık-İslam kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
12 | Endülüs-İslam kültürünün Avrupa kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
13 | Endülüs-İslam kültürünün Mağrib ülkelerine tesirleri ve sonuçları | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lütfi Şeyban, Endülüs. |
Ders Kaynakları | - Lütfi Şeyban, Endülüs, Albaraka, İstanbul 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endülüs (İspanya) sosyo-kültürel tarihini ana hatlarıyla inceler | |||||||||||
2 | Endülüs?te toplumlar arası medeni ilişkileri kavrar | |||||||||||
3 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları arasındaki münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | |||||||||||
4 | Endülüslülerin sosyal alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | |||||||||||
5 | Endülüslülerin bilim-kültür alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | |||||||||||
6 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası sosyo-kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |