Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzakdoğu Tarihi | TAR 480 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gelişen ticari ilişkiler sonucunda Uzakdoğu Devletlerinin yakından tanınması |
Dersin İçeriği | Uzakdoğu devletlerinin siyasi ve iktisadi tarihi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzakdoğunun tarihi ve coğrafyasının kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Uzakdoğu tarihinin siyasi, kültürel ve ekonomik değişim ve gelişmeleri anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Uzakdoğu kültürü ve uygarlığı ile ilgili genel bilgiler edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Uzakdoğu toplumları ile diğer toplumlar arasındaki kültürel etkileşimi fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Uzakdoğu toplumlarındaki uygarlık düzeyini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Uzakdoğu toplumlarındaki ekonomik verimliliğin sebeplerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Amacı, Kaynakları ve Uzakdoğuda ilk insanlar ve prehistorik devirler | [1] Sayfa 3-8 |
2 | Japonyanın tarihi: coğrafyası, Prehistorik devirler, ilk tarihi olaylar | [1] Sayfa 12-23 |
3 | Japonyanın yeniden kuruluşu ve Nara devri | [1] Sayfa 35-53 |
4 | Japonyada Heian devri | [1] Sayfa 54-79 |
5 | Japonyada feodalite devrinin birinci safhası | [3] Sayfa 80-130 |
6 | Japonyada feodalite devrinin ikinci safhası | [1] Sayfa 108-129 |
7 | Japonyada yeni zamanlar feodalizmi | [1] Sayfa 130-161 |
8 | Kapalı memleket olarak Japonya | [1] Sayfa 165-199 |
9 | ARASINAV | |
10 | İmparatorluk devri | [1] Sayfa 200-240 |
11 | Kore Tarihi | [1] Sayfa 248-254 |
12 | Siyam ve Burma tarihi | [1] Sayfa 284-310 |
13 | Malaya ve Endenozya tarihi | [1] Sayfa 313-346 |
14 | Avustralya ve Adalar tarihi, değerlendirme | [1] Sayfa 347-355 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] W. Eberhard, Eski Devirlerden Zamanımıza Kadar Uzakdoğu Tarihi, Ankara 1986. [2] Donald A. Mackenzie, Çin ve Japon Mitolojisi, İstanbul 1996 [3] W. Eberhard, Çin Tarihi, Ankara 1987. [4] Japonya, Büyük Larousse Ansiklopedisi, c: X, İstanbul 1986. [5] Ö. Faruk Akyüz, Uzakdoğunun parlayan güneşi Japonya ve Türkiye Japonya ekonomik ilişkileri, Pasiad Yayınları, 2003 [6] Sourcebook of Korean civilization : from the seventeenth century to the modern period, ed. Peter H. Lee, New York 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uzakdoğunun tarihi ve coğrafyasının kavrar | |||||||||||
2 | Uzakdoğu tarihinin siyasi, kültürel ve ekonomik değişim ve gelişmeleri anlar | |||||||||||
3 | Uzakdoğu kültürü ve uygarlığı ile ilgili genel bilgiler edinir | |||||||||||
4 | Uzakdoğu toplumları ile diğer toplumlar arasındaki kültürel etkileşimi fark eder | |||||||||||
5 | Uzakdoğu toplumlarındaki uygarlık düzeyini değerlendirir | |||||||||||
6 | Uzakdoğu toplumlarındaki ekonomik verimliliğin sebeplerini analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |