Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeniçağda Avrupa Tarihi | TAR 428 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YÜCEL ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeniçağ´da Avrupa´nın siyasi, dini, sosyal ve kültürel gelişiminin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Coğrafi keşiflerin ardından Avrupa´da meydana gelen siyasi, sosyal ve kültürel olaylar, Rönesans ve Reform hareketleri, Aydınlanma Çağı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Coğrafi keşifleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kölelik rejiminin ortaya çıkışını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yeniçağda Avrupa’da Ortaya Çıkan Fiat Devrimini Anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Avrupa’daki mezhepsel ayrılığı analar. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Avrupa’daki merkezi devletlerin oluşumunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Ulusçuluğun ortaya çıkışını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Coğrafi Keşiflere Doğru | |
2 | Portekiz’in Keşifleri | |
3 | İspanya’nın Keşifleri | |
4 | Amerika’nın Keşfi | |
5 | Yeni Ürünler ve Hastalıkların Yayılması | |
6 | Rönesans | |
7 | Metal Devrimi ve Fiat devrimi | |
8 | Merkezi Devletlerin Ortaya Çıkması | |
9 | ARASINAV | |
10 | Reform Hareketleri | |
11 | Avrupa’da Din Savaşları | |
12 | Yaşlanan Üç Devlet ve Güçlenen Üç Devlet | |
13 | Aydınlanma Çağı | |
14 | Fransız İhtilali ve Etkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Norman Davies. Avrupa Tarihi, İmge Kitabevi Yayınları, 2006. J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, INKILÂP KİTABEVİ, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Coğrafi keşifleri kavrar. | 5 | ||||||||||
2 | Kölelik rejiminin ortaya çıkışını kavrar. | 5 | ||||||||||
3 | Yeniçağda Avrupa’da Ortaya Çıkan Fiat Devrimini Anlar | 5 | ||||||||||
4 | Avrupa’daki mezhepsel ayrılığı analar. | |||||||||||
5 | Avrupa’daki merkezi devletlerin oluşumunu kavrar. | 5 | ||||||||||
6 | Ulusçuluğun ortaya çıkışını anlar. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |