Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye´Nin Sosyal ve Kültürel Tarihi | TAR 451 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarihi olayların seyrinde sadece siyasi etkenlerin rol oynamadığını kültürel ve sosyal gelişmelerin de etkili olduğunu anlatmak ve öğretmek |
Dersin İçeriği | Türkiye’nin sosyal ve kültürel tarihinin ayrıntılı bir şekilde ele alınması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modern Türk toplumunun oluşumunda etkili olan faktörleri kavramak ve değerlendirmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkiye tarihinde yaşanan kültürel gelişmeleri kavrayarak değerlendirmeler yapabilmek | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Türkiye’de yaşanan önemli sosyal dönüşümleri öğrenmek ve üzerinde değerlendirmeler yapabilmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Toplumsal dönüşümleri, sosyal ve kültürel faktörler ışığında ortaya koyabilmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Türkiye’deki toplumsal katmanlar hakkında değerlendirmeler yapabilmek | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Son dönem Osmanlı toplumsal dinamiklerinin incelenmesi | |
2 | II. Meşrutiyet ve Birinci Dünya Savaşı yıllarında yaşanan sosyal ve kültürel gelişmeler | |
3 | Kurtuluş Savaşı yıllarında Türk toplumu ve savaş karşısındaki tavrı | |
4 | Türk İnkılabı’nın kökenlerinin incelenmesi | |
5 | Toplumsal ve sosyal alanda yapılan inkılaplar I | |
6 | Toplumsal ve sosyal alanda yapılan inkılaplar II | |
7 | İnkılaplar karşısında Türk toplumunun duruşu, olumlu ve olumsuz tepkiler | |
8 | Türk İnkılabı’nın ana hatlarıyla gözden geçirilmesi ve geçmişten günümüze sosyal ve kültürel hayata yaptığı etkinin incelenmesi | |
9 | ARASINAV | |
10 | 1939-1950 döneminde Türkiye’de yaşanan sosyal ve kültürel gelişmeler | |
11 | Demokrat Parti dönemi: Türk toplumundaki dönüşüm, gelişim | |
12 | Demokrat Parti dönemi: Kültürel ve sosyal alanda izlenen politikalar, yaşanan gelişmeler | |
13 | 1960-1980 dönemi: Türkiye’nin değişen toplumsal dinamikleri ve gelişen gündelik hayat | |
14 | 1960-1980 dönemi: Kültürel ve sosyal alanda izlenen politikalar, yaşanan gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Berkes, Niyazi. Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul, 2012 Karpat, Kemal, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul 2012 Kasaba, Reşat-Sibel Bozdoğan, Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, İstanbul, 2010 Keyder, Çağlar. Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İstanbul 2007 Koçak, Cemil. Milli Şef Dönemi 1-2, İstanbul, 2007 Tekeli, İlhan-Selim İlkin, Cumhuriyetin Harcı-Modernitenin Altyapısı Oluşurken, İstanbul, 2010 Tanör, Bülent. Türkiye’de Yerel Kongre İktidarları (1918-1920), İstanbul 2009 Timur, Taner. Türk Devrimi ve Sonrası, İstanbul 2008 Toprak, Zafer. Darwin’den Dersim’e Cumhuriyet ve Antropoloji, İstanbul, 2012 Torun, Esma. 2. Dünya Savaşı Sonrası Türkiye’de Kültürel Değişimler İç ve Dış Etkenler (1945-1960), İstanbul 2006 Türkiye Tarihi-Çağdaş Türkiye 1908-1980, İstanbul 2007 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modern Türk toplumunun oluşumunda etkili olan faktörleri kavramak ve değerlendirmek | |||||||||||
2 | Türkiye tarihinde yaşanan kültürel gelişmeleri kavrayarak değerlendirmeler yapabilmek | |||||||||||
3 | Türkiye’de yaşanan önemli sosyal dönüşümleri öğrenmek ve üzerinde değerlendirmeler yapabilmek | |||||||||||
4 | Toplumsal dönüşümleri, sosyal ve kültürel faktörler ışığında ortaya koyabilmek | |||||||||||
5 | Türkiye’deki toplumsal katmanlar hakkında değerlendirmeler yapabilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |