Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Devleti´Nin Akdeniz Politikası | TAR 278 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT EKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti’nin Akdeniz’e Yönelik Uyguladığı Politikalar |
Dersin İçeriği | Osmanlı Devleti’nin Akdeniz politikası, bu denize kıyısı olan ülkelerle kurulan siyasi, askeri ve ekonomik ilişkiler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti’nin Akdeniz’de genişleme stratejisini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tarihsel süreç içinde Osmanlı Devleti’nin Akdeniz politikasını analiz eder | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Tarihsel süreç içinde Osmanlı Devleti’nin Akdeniz ülkeleriyle olan ilişkilerini değerlendirir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Osmanlı Devleti’nin Kuzey Afrika topraklarındaki hâkimiyetini tartışır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Osmanlı Devleti ile diğer Akdeniz devletleri arasındaki iktidar mücadelesinin aşamalarını açıklar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Osmanlı Devleti’nin Kuzey Afrika topraklarındaki hâkimiyetini tanımlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Selçuklular ve Beylikler döneminde İtalyan devletleri ile olan ilişkiler | [1] Sayfa 85-188 |
2 | Osmanlı Devleti’nin kuruluş sürecinde İtalyan devletleri ile kurulan ilişkiler | [1] Sayfa 195-214 |
3 | Osmanlı-Venedik İlişkileri | [1] Sayfa 214-249 |
4 | Osmanlı-Ceneviz İlişkileri | [1] Sayfa 254-264 |
5 | Osmanlı Devleti ile İtalyan şehir devletleriyle yapılan ticaret anlaşmaları | [1] Sayfa 325-341 |
6 | İtalyanlarla yapılan savaşlar | [1] Sayfa 341-348 |
7 | Osmanlı-Fransa İlişkileri | [2] Sayfa 13-19 |
8 | Osmanlı-İspanya İlişkileri | [3] Sayfa 15-43 |
9 | ARASINAV | |
10 | Osmanlı Devleti ve İspanya’nın Akdeniz’de Hâkimiyet Mücadeleleri | [2] Sayfa 29-79 |
11 | Osmanlı-İspanya deniz savaşları | [2] Sayfa 175-247 |
12 | Osmanlıların Kuzey Afrika’yı ele geçirişi | [4] Sayfa 60-73 |
13 | Osmanlı-Portekiz İlişkileri ve bu ülkeyle yapılan savaşlar | [4] Sayfa 95-108 |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Şerafettin Turan, Türkiye-İtalya İlişkileri I, İstanbul 1990. 2- Özlem Kumrular, Türkler ve Deniz, İstanbul 2007. 3- Pablo Martin Asuero, İspanya-Türkiye, İstanbul 2006. 4-Salih Özbaran, Yemen’den Basra’ya Sınırdaki Osmanlı, İstanbul 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti’nin Akdeniz’de genişleme stratejisini tanır | |||||||||||
2 | Tarihsel süreç içinde Osmanlı Devleti’nin Akdeniz politikasını analiz eder | |||||||||||
3 | Tarihsel süreç içinde Osmanlı Devleti’nin Akdeniz ülkeleriyle olan ilişkilerini değerlendirir | |||||||||||
4 | Osmanlı Devleti’nin Kuzey Afrika topraklarındaki hâkimiyetini tartışır | |||||||||||
5 | Osmanlı Devleti ile diğer Akdeniz devletleri arasındaki iktidar mücadelesinin aşamalarını açıklar | |||||||||||
6 | Osmanlı Devleti’nin Kuzey Afrika topraklarındaki hâkimiyetini tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |