Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Devri İdari Kuruluşları | TAR 462 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye’nin idari yapısı ve bu yapıyı oluşturan temel kurumların incelenmesi |
Dersin İçeriği | Türkiye’nin kamu yönetimi teşkilatının dayandığı sistemler, Türkiye’nin idari kurumlarının işlevsel ve yönetsel açıdan incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | “İdari Kuruluş” ve onunla ilgili terimlerin tanımını yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkiye’nin idari yapılanmasının dayandığı sistemleri tanımlayarak, sınıflandırabilir. Bu bağlamda merkezden yönetim ve yerinden yönetim teşkilatının elemanlarını/kurumlarını listeleyebilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
3 | Türkiye Cumhuriyeti’nin idari yapılanmasının temel niteliklerini ifade edebilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Türkiye Cumhuriyeti’nde idari yapılanmada meydana gelen değişiklikler hakkında bilgi verebilir, bu değişimin devlet mekanizmasının işleyişini nasıl etkilediği konusunu sorgulayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İdari kuruluşların işleyişi ve yönetimi ile ilgili önermelerde bulunabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
6 | İdari kuruluşlardaki idari ve yönetsel kaynaklı işleyiş bozuklukları hakkında değerlendirmeler yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’de devletin merkez teşkilatı: Cumhurbaşkanı ve bakanlar kurulu | |
2 | Devletin merkez teşkilatı içinde yer alan Sayıştay, Danıştay, Milli Güvenlik Kurulu, Devlet Denetleme kurulu ve Milli İstihbarat Teşkilatı’nın yapısı ve işlevlerinin incelenmesi | |
3 | Merkezi yönetimin mülki yapıdaki temsili | |
4 | Türkiye’de yerel yönetimler, il özel idaresi ve köyün idari yapılanmadaki yeri | |
5 | Türkiye’de belediyelerin gelişimi, belediyelerin organları ve görevleri | |
6 | Türkiye’de kamu kurumu kavramı ve kamu kurumu türleri | |
7 | Kamu İktisadi Kuruluşları (KİT) ve İktisadi Devlet Teşekkülleri | |
8 | Kitlerin yönetim sorunları ve özelleştirme | |
9 | ARASINAV | |
10 | YÖK ve üniversiteler | |
11 | Türkiye’de idari yargının tanımlanması ve işlevleri | |
12 | Cumhuriyet döneminde Türkiye’de İdari yargının oluşumu | |
13 | Cumhuriyet döneminin dikkate değer bazı kurumlarının incelenmesi I | |
14 | Cumhuriyet döneminin dikkate değer bazı kurumlarının incelenmesi II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İsmet Giritli, Türkiye’nin İdari Yapısı, 12. baskı, İstanbul: Der yay, 2001 Gencay Şaylan, “Türkiye Cumhuriyeti’nde Devlet Yapısının Evrimi”, Tanzimattan Cumhuriyete Türkiye Ansiklopedisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | “İdari Kuruluş” ve onunla ilgili terimlerin tanımını yapabilir | |||||||||||
2 | Türkiye’nin idari yapılanmasının dayandığı sistemleri tanımlayarak, sınıflandırabilir. Bu bağlamda merkezden yönetim ve yerinden yönetim teşkilatının elemanlarını/kurumlarını listeleyebilir | |||||||||||
3 | Türkiye Cumhuriyeti’nin idari yapılanmasının temel niteliklerini ifade edebilir | |||||||||||
4 | Türkiye Cumhuriyeti’nde idari yapılanmada meydana gelen değişiklikler hakkında bilgi verebilir, bu değişimin devlet mekanizmasının işleyişini nasıl etkilediği konusunu sorgulayabilir | |||||||||||
5 | İdari kuruluşların işleyişi ve yönetimi ile ilgili önermelerde bulunabilir | |||||||||||
6 | İdari kuruluşlardaki idari ve yönetsel kaynaklı işleyiş bozuklukları hakkında değerlendirmeler yapabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |