Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cumhuriyet Tarihi'nde Yöntem ve Seminer | TAR 458 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı Türkiye Cumhuriyeti tarih yazımının yöntem ve kaynakları üzerinden akademik bir metnin inşa sürecinin örnek çalışmalarla öğrencilere aktarılması ve öğrenciler tarafından hazırlanan akademik çalışmaların seminer formatında sunulmasıdır. |
Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti tarih yazımında yöntem ve kaynaklar, (Tespit, Temin, Tasnif, Tahlil, Terkip), Örnek çalışmalar, Seminer konularının tespiti, hazırlanması ve sunulması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cumhuriyet tarihinin yöntemini kavrar | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Cumhuriyet tarihinin kaynaklarını ayırt eder | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Cumhuriyet tarihi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Cumhuriyet tarihindeki önemli olayları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Cumhuriyet tarihindeki önemli olayları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Cumhuriyet tarihindeki önemli olaylar arasındaki ilişkileri karşılaştırarak analiz eder | Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaklar ve Dersin İçeriğinin Tahlili | |
2 | Bilimsel Yöntem, Araştırma Konusunun Tespiti | |
3 | Araştırma Sürecinin Aşamaları | |
4 | Yazım Aşaması ve Kaynak Gösterme, Örnek Çalışmalar (Bildiri, Makale) | |
5 | Örnek Kitap Çalışması | |
6 | Seminerler-Sunum ve Değerlendirme (Mütareke Dönemi'nden Cumhuriyet'in İlanı'na) | |
7 | Seminerler-Sunum ve Değerlendirme (Hilafetin Kaldırılmasından Atatürk'ün Vefatına) | |
8 | Seminerler-Sunum ve Değerlendirme (Atatürk, İnönü, Karabekir, vb. Biyografiler) | |
9 | ARASINAV | |
10 | Seminerler-Sunum ve Değerlendirme (Demokrat Parti İktidarında Türkiye) | |
11 | Seminerler-Sunum ve Değerlendirme (27 Mayıs 1960 Darbesi ve 1960'lı Yıllarda Türkiye) | |
12 | Seminerler-Sunum ve Değerlendirme (Demirel, Erbakan,Türkeş, Ecevit Biyografileri) | |
13 | Seminerler-Sunum ve Değerlendirme (1970'li Yıllarda Türkiye) | |
14 | Seminerler-Sunum ve Değerlendirme (12 Eylül 1980 Darbesi ve Özallı Yıllar) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Cilt. I-II, Durmuş Yalçın v.d., Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2004.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cumhuriyet tarihinin yöntemini kavrar | |||||||||||
2 | Cumhuriyet tarihinin kaynaklarını ayırt eder | |||||||||||
3 | Cumhuriyet tarihi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendir | |||||||||||
4 | Cumhuriyet tarihindeki önemli olayları öğrenir | |||||||||||
5 | Cumhuriyet tarihindeki önemli olayları tanımlar | |||||||||||
6 | Cumhuriyet tarihindeki önemli olaylar arasındaki ilişkileri karşılaştırarak analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |