Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İran Tarihi | TAR 387 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeniçağa Kadar İran’ın Tarihi ve Kültürel Yapısının İncelenmesi. |
Dersin İçeriği | Ortaçağda İran’ın Tarihi ve Kültürel Rolü |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslam Öncesi İran Kültürünü Tesit Etme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | İran Medeniyeti’nin Türk-İslam Medeniyeti’ne Tesirlerini Değerlendirme | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Türk-İslam Medeni Sürecinin İran coğrafyasında yayılışını Tespit etme. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | İran Heredoksisini Tanıtma | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İran Coğrafyasının Türk Yayılmasındaki Rolünü Değerlendirme. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sasani Dönemi İran Medeniyeti | |
2 | İran’da İslam Hakimiyetinin Teşekkülü | |
3 | İran’da İslam Dönemi Medeni Gelişmeler | |
4 | İran’da Heterodoks Kültürel Yapılaşma | |
5 | İran’da Mevali Politikası ve Şuubiye Hareketi | |
6 | İran’da Ebu Müslim İsyanı ve Abbasi Devrimi | |
7 | Abbasiler Devrinde İran’ın Kültürel Gelişimi | |
8 | Abbasiler Devrinde İran’da Ayrılıkçı Akımlar | |
9 | ARASINAV | |
10 | Büveyhiler Devrinde İran Tarihi | |
11 | İran’da Samani Rönesansı | |
12 | İran’da Batınilik Cereyanı’nın Gelişimi ve Sonuçları | |
13 | İran’da Türk Hakimiyetinin Teşekkülü | |
14 | Selçuklular Devrinde İran ve Kirman Rönesansı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mirhond, Ravzatü’s Safa Bernard Lewis, Haşişiler Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi Claude Cahen, İslamiyet Erdoğan Merçil, İlk Müslüman Türk Devletleri Tarihi The Cambridge Hıstory Of Islam Ahmed Cevdet Paşa, Tevarih-i Hulefa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İslam Öncesi İran Kültürünü Tesit Etme | |||||||||||
2 | İran Medeniyeti’nin Türk-İslam Medeniyeti’ne Tesirlerini Değerlendirme | |||||||||||
3 | Türk-İslam Medeni Sürecinin İran coğrafyasında yayılışını Tespit etme. | |||||||||||
4 | İran Heredoksisini Tanıtma | |||||||||||
5 | İran Coğrafyasının Türk Yayılmasındaki Rolünü Değerlendirme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |