Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağ Avrupa Tarihi | TAR 277 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kavimler Göçü Sonrası Avrupa’da Meydana Gelen Oluşumu Açıklamak |
Dersin İçeriği | Ortaçağ Avrupasının Siyasi ve Kültürel Oluşum Süreci ve Bu Coğrafyada Oluşan Devletler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Avrupa coğrafyasının tarihi, bölge halklarının oluşumu ve Kavimler göçü hakkında bilgi verir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Feodalite rejiminin ortaya çıkışı hakkında bilgi verir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Papalık-Kilise ve siyasi rejimlerin ilişkilerini tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Ortaçağ’da Haçlı Seferlerinin sebeplerini ifade eder | Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Burjuva rejiminin ortaya çıkışını ve kentlerin gelişimini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Kavimler Göçünün Avrupa’daki Siyasi ve Sosyo Ekonomik Sonuçlarını Belirlemek. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Avrupa’daki Millet Kavramının Ortaya Çıkışını Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Roma İmparatorluğu’nun yıkılışının sonuçlarını tespit etme. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Avrupa’daki Feodal sistemin yapısını belirleme. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortaçağ’da Avrupa’nın Siyasi süreci | |
2 | Ortaçağ Avrupası’nın Genel Siyasi Karakteri ve Siyasi Gelişimi | |
3 | Kavimler Göçü ve Avrupa’daki Sonuçları | |
4 | Batı Roma İmparatorluğu’nun Yıkılışı ve Kilisenin Siyasi Kurum Olarak Avrupa’ya Hakim Hale Gelişi | |
5 | Feodalite-Kilise İlişkileri | |
6 | Ortaçağ Avrupa Krallıklarının Oluşumu | |
7 | Ortaçağ’da Fransa | |
8 | Ortaçağ’da İngiltere | |
9 | ARASINAV | |
10 | Ortaçağ’da İtalya | |
11 | Ortaçağ’da Rusya ve Almanya | |
12 | Bizans İmparatorluğu ve Dini Bölünme | |
13 | Ortaçağ Avrupa’sında Kentleşme | |
14 | Ortaçağ Avrupasının Düşünce Yapısı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mustafa Demir, Ortaçağ Avrupa Tarihi |
Ders Kaynakları | Christopher Dawson, Batının Oluşumu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Avrupa coğrafyasının tarihi, bölge halklarının oluşumu ve Kavimler göçü hakkında bilgi verir | |||||||||||
2 | Feodalite rejiminin ortaya çıkışı hakkında bilgi verir | |||||||||||
3 | Papalık-Kilise ve siyasi rejimlerin ilişkilerini tanımlar | |||||||||||
4 | Ortaçağ’da Haçlı Seferlerinin sebeplerini ifade eder | |||||||||||
5 | Burjuva rejiminin ortaya çıkışını ve kentlerin gelişimini tanımlar | |||||||||||
6 | Kavimler Göçünün Avrupa’daki Siyasi ve Sosyo Ekonomik Sonuçlarını Belirlemek. | |||||||||||
7 | Avrupa’daki Millet Kavramının Ortaya Çıkışını Değerlendirme | |||||||||||
8 | Roma İmparatorluğu’nun yıkılışının sonuçlarını tespit etme. | |||||||||||
9 | Avrupa’daki Feodal sistemin yapısını belirleme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |