Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ortaçağ Avrupa Tarihi TAR 277 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları YOK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kavimler Göçü Sonrası Avrupa’da Meydana Gelen Oluşumu Açıklamak
Dersin İçeriği Ortaçağ Avrupasının Siyasi ve Kültürel Oluşum Süreci ve Bu Coğrafyada Oluşan Devletler
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Avrupa coğrafyasının tarihi, bölge halklarının oluşumu ve Kavimler göçü hakkında bilgi verir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Feodalite rejiminin ortaya çıkışı hakkında bilgi verir Soru-Cevap, Anlatım,
3 Papalık-Kilise ve siyasi rejimlerin ilişkilerini tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Ortaçağ’da Haçlı Seferlerinin sebeplerini ifade eder Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma,
5 Burjuva rejiminin ortaya çıkışını ve kentlerin gelişimini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri,
6 Kavimler Göçünün Avrupa’daki Siyasi ve Sosyo Ekonomik Sonuçlarını Belirlemek. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Avrupa’daki Millet Kavramının Ortaya Çıkışını Değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap,
8 Roma İmparatorluğu’nun yıkılışının sonuçlarını tespit etme. Soru-Cevap, Anlatım,
9 Avrupa’daki Feodal sistemin yapısını belirleme. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ortaçağ’da Avrupa’nın Siyasi süreci
2 Ortaçağ Avrupası’nın Genel Siyasi Karakteri ve Siyasi Gelişimi
3 Kavimler Göçü ve Avrupa’daki Sonuçları
4 Batı Roma İmparatorluğu’nun Yıkılışı ve Kilisenin Siyasi Kurum Olarak Avrupa’ya Hakim Hale Gelişi
5 Feodalite-Kilise İlişkileri
6 Ortaçağ Avrupa Krallıklarının Oluşumu
7 Ortaçağ’da Fransa
8 Ortaçağ’da İngiltere
9 ARASINAV
10 Ortaçağ’da İtalya
11 Ortaçağ’da Rusya ve Almanya
12 Bizans İmparatorluğu ve Dini Bölünme
13 Ortaçağ Avrupa’sında Kentleşme
14 Ortaçağ Avrupasının Düşünce Yapısı
Kaynaklar
Ders Notu Mustafa Demir, Ortaçağ Avrupa Tarihi
Ders Kaynakları Christopher Dawson, Batının Oluşumu
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır.
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür.
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir.
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır.
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Avrupa coğrafyasının tarihi, bölge halklarının oluşumu ve Kavimler göçü hakkında bilgi verir
2 Feodalite rejiminin ortaya çıkışı hakkında bilgi verir
3 Papalık-Kilise ve siyasi rejimlerin ilişkilerini tanımlar
4 Ortaçağ’da Haçlı Seferlerinin sebeplerini ifade eder
5 Burjuva rejiminin ortaya çıkışını ve kentlerin gelişimini tanımlar
6 Kavimler Göçünün Avrupa’daki Siyasi ve Sosyo Ekonomik Sonuçlarını Belirlemek.
7 Avrupa’daki Millet Kavramının Ortaya Çıkışını Değerlendirme
8 Roma İmparatorluğu’nun yıkılışının sonuçlarını tespit etme.
9 Avrupa’daki Feodal sistemin yapısını belirleme.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 3 5 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5