Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kent Sosyolojisi | SOS 410 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | This course aims to teach the economic, social, political and cultural dimensions of the life of cities in different socio-cultural and historical structures, to gain the ability to think critically about the social factors that cause urban structuring, the possible social effects of physical planning decisions, and urban life and problems.
|
Dersin İçeriği | Urban theory and concepts, the history of cities, urbanization dynamics and policies in Turkey, urban studies, urban transformation, urban segregation, environmental problems, urban poverty are discussed. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lists the formation and development of cities and different types of cities and urbanization from past to present. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | It provides an understanding of the possible changes in the urban spatial structure of the differences in the social structure and the guiding effect of different social institutions on the formation of cities. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | By examining the urban developments in the world and in Turkey and the urbanization dynamics of third world countries, it enables to distinguish the differences. | Anlatım, | |
4 | It enables to analyze the social dimensions of the rapid urbanization process in Turkey. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Urban poverty connects the factors that cause the migration of the population from rural to urban areas and the spatial effects of migration with the globalization process and its socio-economic consequences. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Interprets the importance of the socio-economic, cultural and political dimensions of the planning decisions and the physical environment that develops accordingly, and their consequences/reflections on different social groups. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent Sosyolojisine Giriş | |
2 | Kentlerin Tarihi | |
3 | İslam ve Doğu Kentlerinin Oluşumu | |
4 | Klasik Kent Kuramları | |
5 | Şikago Okulu-Ekolojik Kuram | |
6 | Neo-Marksist Kent Kuramcıları | |
7 | Osmanlı’da Kent | |
8 | Türkiye’de Kent, Kentleşme ve Kentlileşme | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Mekansal Dönüşüm ve Kentsel Ayrışma | |
11 | Kentsel Dönüşüm, Yenilenme ve Kent Politikaları | |
12 | Kentsel Yoksulluk | |
13 | Kent, Çevre Sorunları ve Ekoloji | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bal, H. (2008). Kent Sosyolojisi (4. Baskı ed.). Isparta: Fakülte Kitabevi. Diğer Kaynaklar:
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lists the formation and development of cities and different types of cities and urbanization from past to present. | ||||||||||||
2 | It provides an understanding of the possible changes in the urban spatial structure of the differences in the social structure and the guiding effect of different social institutions on the formation of cities. | ||||||||||||
3 | By examining the urban developments in the world and in Turkey and the urbanization dynamics of third world countries, it enables to distinguish the differences. | ||||||||||||
4 | It enables to analyze the social dimensions of the rapid urbanization process in Turkey. | ||||||||||||
5 | Urban poverty connects the factors that cause the migration of the population from rural to urban areas and the spatial effects of migration with the globalization process and its socio-economic consequences. | ||||||||||||
6 | Interprets the importance of the socio-economic, cultural and political dimensions of the planning decisions and the physical environment that develops accordingly, and their consequences/reflections on different social groups. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 0 | 0 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |