Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Hazırlık YAB 030 9 20 + 0 0 0
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. UMUT KAYA
Dersi Verenler Öğr.Gör. SEDA İLHAN, Öğr.Gör. ERKAN ÖZDEN, Öğr.Gör.Dr. UĞUR TOPCU, Öğr.Gör. EBRU AÇIKALIN, Öğr.Gör. METE TEKİN, Öğr.Gör. SEMİHA KOZ, Öğr.Gör. NAİL ABALI, Öğr.Gör. ZEKİ KÜP, Öğr.Gör. ARZU ÖZKAN, Öğr.Gör. MESUT BARIŞ ÖVÜN, Öğr.Gör. MUSTAFA NEHRİ, Öğr.Gör. SEVDA KAYIKCI PEKER, Öğr.Gör. GÖKHAN YILMAZ, Öğr.Gör. FAZIL AHMET GÜLTEKİN, Öğr.Gör. UMUT KAYA, Öğr.Gör. ASLIHAN DEMİR,
Dersin Yardımcıları

Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B1 düzeyinde İngilizcede;
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduklarını anlamaları,
- Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri için ve lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce´ye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Yaşadığı olayları ve deneyimlerini aktarabilir; düşlerinden, umutlarından ve isteklerinden söz edebilir, görüşlerini ve planlarını kısaca nedenleriyle ortaya koyabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Kişisel ilgi alanları doğrultusunda ya da bildiği konularda, basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yoluyla kendini ifade edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Seyahatlerde, dilin konuşulduğu yerlerde karşılaşılabilecek çoğu durumların üstesinden gelebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Günlük yaşamda, işte ya da okulda, sık karşılaştığı ve tanıdık olduğu konulara dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Present Simple: positive and negative / Present Simple: Wh- and yes/no questions and short answers Demonstratives: this-that-these-those / Making requests Speakout Elementary Ünite-1
2 Present Simple / Asking for information Speakout Elementary Ünite-2
3 Have got- Has got /Adverbs of frequency Making Arrangements Speakout Elementary Ünite-3
4 There is - there are / Can (possibility) / Shopping Speakout Elementary Ünite-4
5 Countable-Uncountable Nouns / How much – How many / Ordering in a restaurant Speakout Elementary Ünite-5
6 Past Simple: positive and negative / Past Simple: Wh- and yes/no questions-short answers Asking follow-up questions Speakout Elementary Ünite-6
7 Comparatives-Superlatives / Giving directions Speakout Elementary Ünite-7
8 Present simple -Present continuous Asking for recommendation Speakout Elementary Ünite-8
9 Can-can't , have to, don't have to / Articles a-an-the / Apologizing Speakout Elementary Ünite-9
10 Be going to (Future) / will-might-won't / Making suggestions Speakout Elementary Ünite-10
11 Should-shouldn't / Adverbs / Offering help Speakout Elementary Ünite-11
12 Present Perfect / Present perfect vs Past simple / Telephoning Speakout Elementary Ünite-12
13 Question forms / Making conversations Speakout Pre-intermediate Ünite-1
14 Adverbs of frequency / Expressing likes and dislikes Speakout Pre-intermediate Ünite-2
15 Present Continuous / Be going to for future / Questions without auxiliaries Making a phone call Speakout Pre-intermediate Ünite-3
16 Present perfect+ever/never / Can-have to-must / Giving advice Speakout Pre-intermediate Ünite-4
17 Past Simple and Past Continuous / Intonation in questions Speakout Pre-intermediate Ünite-5
18 May-might-will / Seeing the doctor Speakout Pre-intermediate Ünite-6
19 Purpose-cause-result / Finding out information Speakout Pre-intermediate Ünite-7
20 Relative Clauses / Quantifiers: too much-many, enough, very / Buying things Speakout Pre-intermediate Ünite-8
21 Advanced comparatives / Articles / Making guesses Speakout Pre-intermediate Ünite-9
22 Uses of “like” / Present-Past Passive / Complaining Speakout Pre-intermediate Ünite-10
23 Real conditions (If -When) / Giving opinions Speakout Pre-intermediate Ünite-11
24 Reported Speech / Hypothetical Conditionals for present and future / Requests and offers Speakout Pre-intermediate Ünite-12
25 Review of verb tenses / Talking about yourself Speakout Intermediate Ünite-1
26 Narrative Tenses / Telling a story Speakout Intermediate Ünite-2
27 The future (plans) / Discuss attitudes now-earlier in life Speakout Intermediate Ünite-3
28 The future (predictions): will, might, may, could, going to, likely to / Dealing with misunderstandings Speakout Intermediate Ünite-4
29 Used to and would / Reaching agreement Speakout Intermediate Ünite-5
30 Question tags / Polite requests Speakout Intermediate Ünite-6
31 Present Perfect Simple vs Continuous Speakout Intermediate Ünite-7
32 Present and past modals of ability / Clarifying opinions Speakout Intermediate Ünite-8
33 Third conditional / Expressing uncertainty Speakout Intermediate Ünite-9
34 Verb patterns / Giving advice-warnings Speakout Intermediate Ünite-10
Kaynaklar
Ders Notu

Speak out Serisi Ders Kitapları ve online çalışmaları

Northstar 3-4 Kitapları

Ders Kaynakları

Çalışma Kağıtları, Ders Notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir.
2 Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar.
3 Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar.
4 Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir.
5 Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir.
6 Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
7 Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir.
8 Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
9 Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10 Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
11 Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır.
12 Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur.
2 Yaşadığı olayları ve deneyimlerini aktarabilir; düşlerinden, umutlarından ve isteklerinden söz edebilir, görüşlerini ve planlarını kısaca nedenleriyle ortaya koyabilir.
3 Kişisel ilgi alanları doğrultusunda ya da bildiği konularda, basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yoluyla kendini ifade edebilir.
4 Seyahatlerde, dilin konuşulduğu yerlerde karşılaşılabilecek çoğu durumların üstesinden gelebilir.
5 Günlük yaşamda, işte ya da okulda, sık karşılaştığı ve tanıdık olduğu konulara dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)