Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gençlik Sosyolojisi SOS 215 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYDIN AKTAY
Dersi Verenler Doç.Dr. AYDIN AKTAY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Gençlik kavramının analiz edilerek gençlerin toplumdaki fonksiyonları tespit etme ve bu bağlamda gençlerin sosyo-ekonomik ve kültürel sorunlarınu tespit etmektir.

Dersin İçeriği

Genç ve gençlik kavramları, üniversite gençliği, toplumda gençler, gençlerin sosyalleşmeleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gençlik kavramının analiz edilmesini sağlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Gençlerin toplumsal çerçevedeki yerini ve fonksiyonlarını öğrenmeyi sağlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Gençlerin sosyalleşmesi kavramına değinmeyi sağlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Eğitim durumuna göre gençliği korumaya olanak sağlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Kuşak çatışmalarının toplumdaki yerini belirlemeyi sağlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gençlik sosyolojisine giriş
2 Genç ve gençlik kavramları
3 Gençlerin sosyal konumları
4 toplumda genç sınıf
5 Genç nüfus
6 Kırsal kesim gençliği
7 kent gençliği
8 Çalışan gençlik
9 ARASINAV
10 Lise ve üniversite gençliği
11 Gençlerin sorunları
12 Kuşak çatışmaları
13 sosyal dışlanma
14 genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Yörükoğlu, Atalay, Gençlik Çağı Ruh Sağlığı ve Ruhsal Sorunlar, Özgün Yayınları, İstanbul 1996.

Ders Kaynakları

Akgür, Bilge, Zeynep, Gökçe, Gençliğin Problemleri, Medikal Teknik, Sayı:148, 1998.
Bayhan, Vehbi, Üniversite Gençliğinde Anomi ve Yancılaşma, T.C. Kültür Bakanlığı Yay., Ankara 1997

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir.
2 Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar.
3 Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar.
4 Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir.
5 Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir.
6 Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
7 Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir.
8 Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
9 Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10 Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
11 Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır.
12 Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Gençlik kavramının analiz edilmesini sağlar
2 Gençlerin toplumsal çerçevedeki yerini ve fonksiyonlarını öğrenmeyi sağlar
3 Gençlerin sosyalleşmesi kavramına değinmeyi sağlar
4 Eğitim durumuna göre gençliği korumaya olanak sağlar
5 Kuşak çatışmalarının toplumdaki yerini belirlemeyi sağlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 75
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 4