Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Suç Sosyolojisi | SOS 309 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YAŞAR SUVEREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YAŞAR SUVEREN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern toplumları ekonomik, politik ve kültürel bakımdan tanımlayan bir dizi nitelikten söz edilebilir. Suç olgusu da olumsuz anlamda modern toplumları niteleyen bu özelliklerden biridir. Her ne kadar suç olgusu modern toplum öncesinde de toplumları niteleyen köklü bir olgu olsa da, bu ders bağlamında, negatif bir nitelik olna"suç" olgusu modern toplumun niteliği bağlamında ele alınacaktor. Bu çerçevede derste suça ilişkin klasik kuramlardan modern kuramlara ve günümüzde içerik ve biçim değiştiren "suç tür"leri ve bunların sosyolojik boyutları ele alınarak anlaşılmaya çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Suçun tanımı, klasik ve modern suç kuramları, suç olgusunun tanımlanış biçimleri, suç, suçluluk, hukuk ve toplum ilişkisi, suç ve toplum ilişkisi, modern suç türleri, suçun değişen içerik ve biçimleri bu dersin temel içeriğine dahildir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Suç olgusunu farklı yaklaşımlar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Suç, sapma ve sapkınlık kavramlarını tarif ederek aralarındaki ilişkileri çözümlemeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Suça ilişkin temel sosyolojik kuram ve yaklaşımları ayırt ederek temellendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Toplumdaki suç olgusunun kaynaklarını araştırmayı sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Suçun toplumsal sonuçlarını değerlendirmeyi sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Toplum-suç ilişkisinin analiz edilmesini sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suç, sapma ve sapkınlığın tanımlanışı biçimleri | |
2 | Klasik suç kuramları | |
3 | Klasik suç kuramları | |
4 | Çağdaş suç kuramları | |
5 | Çağdaş suç kuramları | |
6 | Suç Korkusu | |
7 | Suç Korkusu | |
8 | Modernite ve Şiddet | |
9 | ARASINAV | |
10 | Medya, Suç ve Şiddet | |
11 | Kadına Yönelik Şiddet ve Suçların Sosyolojisi | |
12 | Nefret Söylemi ve Nefret Suçları | |
13 | Küreselleşme, İnternet ve Yeni Suçlar: Siber Dünya ve Siber Suçlar | |
14 | Küreselleşme, İnternet ve Yeni Suçlar: Siber Dünya ve Siber Suçlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | SUÇ SOSYOLOJİSİ, Anadolu Üniversitesi AÖF Ders Kitabı, Editör: Doçent Doktor Fuat Güllüpınar, AÖF Yayınları, Eskişehir, 2017. KRİMİNOLOJİ, Füsun Sokullu Akıncı, Beta Yayınları, İstanbul, 2012. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Suç olgusunu farklı yaklaşımlar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder | ||||||||||||
2 | Suç, sapma ve sapkınlık kavramlarını tarif ederek aralarındaki ilişkileri çözümlemeyi sağlar | ||||||||||||
3 | Suça ilişkin temel sosyolojik kuram ve yaklaşımları ayırt ederek temellendirir | ||||||||||||
4 | Toplumdaki suç olgusunun kaynaklarını araştırmayı sağlar | ||||||||||||
5 | Suçun toplumsal sonuçlarını değerlendirmeyi sağlar | ||||||||||||
6 | Toplum-suç ilişkisinin analiz edilmesini sağlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 60 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |