Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimlikler Sosyolojisi | SOS 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Etnik Sosyoloji |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HANDAN AKYİĞİT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HANDAN AKYİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüsna HACIEYÜPOĞULLARI |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kimlik ve toplum arasındaki ilişkileri çözümleyerek toplumların kimlik haritalarını çıkartmaktır. |
Dersin İçeriği | Kimlik-toplum, kimlik-kültür, kimlik-din, kürselleşme sürecinde kimlikler, etnik ve milli kimlikler, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireylerin kimliklerini tanımlayarak onların toplumsal konumlarını sorgular | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kültürel ve milli kimliklerin yansımalarını tespit eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Etnik kimlikler ve millli kimlikler arasındaki benzerlik ve farklılıkları keşfeder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kimlikler arasındaki farklılıkları ayırt eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kimlikler içerisinde yer alan unsurları bir araya getirip genellemelere ulaşır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kimlikleri meydana getiren unsurları değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürel milli kimlik | |
2 | Kolektif Eylem Kolektif kimlik İlişkisi | Alberto Melucci “Süreç Olarak Kolektif Kimlik”, Kimlik Politikaları içinde Doğu-Batı Yayınları, ss. 79-104. |
3 | Kimlik Tespiti İçin Temel Göstergeler | Richard Jenkins (2008) Bölüm 3: “Kimlik Tespitini Anlamak”, Bir Kavramın Anatomisi: Sosyal Kimlik, içinde Everest Yayınları. ss. 32-44. |
4 | Kimlik Üzerine Kuramsal Yaklaşımlar I | Bireysel Haftalık Ders notu |
5 | Kimlik Üzerine Kuramsal Yaklaşımlar I | Bireysel Haftalık Ders notu |
6 | Kimliklerin parçalanması ve çok kültürlülük | Bireysel Haftalık Ders notu |
7 | Kimlik üzerine kuramsal yaklaşımlar III | Bireysel Haftalık Ders notu |
8 | Modern dönemde Kimlik: | Allison Weir, “Taylor ve Foucault Arasında Modern Kimlikler” Kimlik Politikaları içinde, Doğu-Batı Yayınları, ss. 105-131. |
9 | Modernizmin Yeni Toplumsal ve Siyasal Formunda Kimlik | Allison Weir, “Taylor ve Foucault Arasında Modern Kimlikler” Kimlik Politikaları içinde, Doğu-Batı Yayınları, ss. 105-131. |
10 | Kimlik ve ötekiler | Bireysel Haftalık Ders notu |
11 | Moderniteden Post Moderniteye Geçişte Kimlik Tartışmaları: | Mehmet Karakaş, Modernlik Küreselleşme Ve Türkiye’nin kimlikler evreni. Küre Yayınları. |
12 | Moderniteden Post Moderniteye Geçişte Kimlik Tartışmaları: | Mehmet Karakaş, Modernlik Küreselleşme Ve Türkiye’nin kimlikler evreni. Küre Yayınları. |
13 | Türkiye’de Kimlik Odaklı Sorunlar ve Tartışmalar | ALTUNOGLU, Mustafa (2005), “Küresel-Yerel Eksenli Kimlik Tartışmalarının Türkiye’deki İzdüşümleri”, Küreselleşme ve Yerelleşme, Der. Kemal Görmez, Ankara: Odak Yayınları |
14 | Dünya’da Kimlik Odaklı Sorunlar ve Tartışmalar | Şener Aktürk Etnisite rejimleri,İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kimlik İnşası, Nuri Bilgin, Aşina Kitaplar |
Ders Kaynakları | Milli Kültür ve Kimlik, Nevzat Kösoğlu,Ötüken Neşriyat |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | |||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bireylerin kimliklerini tanımlayarak onların toplumsal konumlarını sorgular | ||||||||||||
2 | Kültürel ve milli kimliklerin yansımalarını tespit eder | ||||||||||||
3 | Etnik kimlikler ve millli kimlikler arasındaki benzerlik ve farklılıkları keşfeder | ||||||||||||
4 | Kimlikler arasındaki farklılıkları ayırt eder | ||||||||||||
5 | Kimlikler içerisinde yer alan unsurları bir araya getirip genellemelere ulaşır | ||||||||||||
6 | Kimlikleri meydana getiren unsurları değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |