Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Psikolojisi | PSK 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste insan öğrenmesinin tanımı, çeşitleri, yaşam boyu öğrenmenin gelişimi açıklandıtan sonra öğrenme yöntemlerinin dinamikleri bilimsel olarak aktarılacaktır. |
Dersin İçeriği | Öğrenme yaklaşımları , beyin ve öğrenme, davranışçılık ve kalsik koşullanma, araçsal öğrenme, sosyal bilişsel öğrenme, hafıza türleri ve öğrenme, motivasyonel ve bilişsel süreçler konuları incelenecektir |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | öğrenme yaklaşımlarını tanımlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | hafıza çeşitlerini ve öğrenme biçimini tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, | |
3 | problem çözme becerileri, unutma ve motivasyon teorilerini tanımlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | depolam kodlama ve geri çağırmada beyin biyopsiko yapısını tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | öğrenme yaklaşımları | |
2 | öğrenme ve beyin | |
3 | davranışçılık ve klasik koşullanma | |
4 | araçsal koşullanma | |
5 | sosyal bilişsel kuram | |
6 | bilişselliğe giriş | |
7 | hafızanın temel bileşenleri | |
8 | Uzun Süreli Hafıza- Depolama ve Kodlama | |
9 | bilginin yapısı | |
10 | geri çağırma ve unutma | |
11 | bilişsel gelişim yaklaşımları | |
12 | Sosyokültürel Kuram ve Diğer Bağlamsal Yaklaşımlar | |
13 | Transfer, Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme | |
14 | motivasyon ve duygulanım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders kaynak kitabına ek olarak, slayt ve pdf dökümanlar paylaşılacaktır |
Ders Kaynakları | Öğrenme Psikolojisi, Human Learning, Jeanne Ellis Ormrod, Çev: Musatafa Baloğlu, 6. basım, Nobel yayınları
|
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | öğrenme yaklaşımlarını tanımlar |
2 | hafıza çeşitlerini ve öğrenme biçimini tanımlar |
3 | problem çözme becerileri, unutma ve motivasyon teorilerini tanımlar |
4 | depolam kodlama ve geri çağırmada beyin biyopsiko yapısını tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |