Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme Psikolojisi PSK 205 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN
Dersi Verenler Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN,
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste insan öğrenmesinin tanımı, çeşitleri, yaşam boyu öğrenmenin gelişimi açıklandıtan sonra öğrenme yöntemlerinin dinamikleri bilimsel olarak aktarılacaktır.

Dersin İçeriği

Öğrenme yaklaşımları , beyin ve öğrenme, davranışçılık ve kalsik koşullanma, araçsal öğrenme, sosyal bilişsel öğrenme, hafıza türleri ve öğrenme, motivasyonel ve bilişsel süreçler konuları incelenecektir

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 öğrenme yaklaşımlarını tanımlar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 hafıza çeşitlerini ve öğrenme biçimini tanımlar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme,
3 problem çözme becerileri, unutma ve motivasyon teorilerini tanımlar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
4 depolam kodlama ve geri çağırmada beyin biyopsiko yapısını tanımlar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 öğrenme yaklaşımları
2 öğrenme ve beyin
3 davranışçılık ve klasik koşullanma
4 araçsal koşullanma
5 sosyal bilişsel kuram
6 bilişselliğe giriş
7 hafızanın temel bileşenleri
8 Uzun Süreli Hafıza- Depolama ve Kodlama
9 bilginin yapısı
10 geri çağırma ve unutma
11 bilişsel gelişim yaklaşımları
12 Sosyokültürel Kuram ve Diğer Bağlamsal Yaklaşımlar
13 Transfer, Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme
14 motivasyon ve duygulanım
Kaynaklar
Ders Notu

Ders kaynak kitabına ek olarak, slayt ve pdf dökümanlar paylaşılacaktır

Ders Kaynakları

Öğrenme Psikolojisi, Human Learning, Jeanne Ellis Ormrod, Çev: Musatafa Baloğlu, 6. basım, Nobel yayınları

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar.
2 Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir.
3 Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir.
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır.
5 Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler.
6 Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar.
7 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır.
8 Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir.
9 Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar.
10 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar.
11 En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir.
12 Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 öğrenme yaklaşımlarını tanımlar
2 hafıza çeşitlerini ve öğrenme biçimini tanımlar
3 problem çözme becerileri, unutma ve motivasyon teorilerini tanımlar
4 depolam kodlama ve geri çağırmada beyin biyopsiko yapısını tanımlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,84
dersAKTSKredisi 4