Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Psikolojisi | PSK 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste insan öğrenmesinin tanımı, çeşitleri, yaşam boyu öğrenmenin gelişimi açıklandıtan sonra öğrenme yöntemlerinin dinamikleri bilimsel olarak aktarılacaktır. |
Dersin İçeriği | Öğrenme yaklaşımları , beyin ve öğrenme, davranışçılık ve kalsik koşullanma, araçsal öğrenme, sosyal bilişsel öğrenme, hafıza türleri ve öğrenme, motivasyonel ve bilişsel süreçler konuları incelenecektir |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | öğrenme yaklaşımlarını tanımlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | hafıza çeşitlerini ve öğrenme biçimini tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, | |
3 | problem çözme becerileri, unutma ve motivasyon teorilerini tanımlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | depolam kodlama ve geri çağırmada beyin biyopsiko yapısını tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | öğrenme yaklaşımları | |
2 | öğrenme ve beyin | |
3 | davranışçılık ve klasik koşullanma | |
4 | araçsal koşullanma | |
5 | sosyal bilişsel kuram | |
6 | bilişselliğe giriş | |
7 | hafızanın temel bileşenleri | |
8 | Uzun Süreli Hafıza- Depolama ve Kodlama | |
9 | bilginin yapısı | |
10 | geri çağırma ve unutma | |
11 | bilişsel gelişim yaklaşımları | |
12 | Sosyokültürel Kuram ve Diğer Bağlamsal Yaklaşımlar | |
13 | Transfer, Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme | |
14 | motivasyon ve duygulanım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders kaynak kitabına ek olarak, slayt ve pdf dökümanlar paylaşılacaktır |
Ders Kaynakları | Öğrenme Psikolojisi, Human Learning, Jeanne Ellis Ormrod, Çev: Musatafa Baloğlu, 6. basım, Nobel yayınları
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | öğrenme yaklaşımlarını tanımlar | ||||||||||||
2 | hafıza çeşitlerini ve öğrenme biçimini tanımlar | ||||||||||||
3 | problem çözme becerileri, unutma ve motivasyon teorilerini tanımlar | ||||||||||||
4 | depolam kodlama ve geri çağırmada beyin biyopsiko yapısını tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |