Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sözlü Çeviri Çalışmaları III AMT 419 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Almanca
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN ERSOY
Dersi Verenler Prof.Dr. HÜSEYİN ERSOY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkçe dinlediği ve not aldığı Videoların içeriğini bu notları kullanarak Türkçe olarak tekrar anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
2 Türkçe kısa bölümler halinde dinlenen Videolar ya da Yazılı metinlerle ilgili Türkçe diyalog gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
3 Farklı uzunlukta Türkçe video bölümlerinin ana fikrini Türkçe yazılı ve sözlü olarak oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
4 Bu ana fikirlerden hareketle ilgili bölümlerinin içeriğini Almanca tekrar anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
5 Öğrenciler Türkiye ile ilgili Türkçe görse-işitsel materyal hakkında (sinevizyon ortamında) Almanca tartışma yapar Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
6 Türkçe dinlediği ve not aldığı Videoların içeriğini bu notları kullanarak Almanca olarak tekrar anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
7 Türkçe dinlenen Videolar ya da Yazılı metinlerle ilgili Almanca diyalog gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
8 Öğrenciler Türkçe görse-işitsel materyal hakkında (sinevizyon ortamında) Almanca tartışma yapar Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma
2 Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma X
3 En az iki yabancı dili çok iyi bilme
4 Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme
5 Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme X
6 Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma
7 İletişimde kültürel farklılıkları bilme
8 Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme
9 Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme
10 Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
11 Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma
12 Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Türkçe dinlediği ve not aldığı Videoların içeriğini bu notları kullanarak Türkçe olarak tekrar anlatır.
2 Türkçe kısa bölümler halinde dinlenen Videolar ya da Yazılı metinlerle ilgili Türkçe diyalog gerçekleştirir.
3 Farklı uzunlukta Türkçe video bölümlerinin ana fikrini Türkçe yazılı ve sözlü olarak oluşturur.
4 Bu ana fikirlerden hareketle ilgili bölümlerinin içeriğini Almanca tekrar anlatır.
5 Öğrenciler Türkiye ile ilgili Türkçe görse-işitsel materyal hakkında (sinevizyon ortamında) Almanca tartışma yapar
6 Türkçe dinlediği ve not aldığı Videoların içeriğini bu notları kullanarak Almanca olarak tekrar anlatır.
7 Türkçe dinlenen Videolar ya da Yazılı metinlerle ilgili Almanca diyalog gerçekleştirir.
8 Öğrenciler Türkçe görse-işitsel materyal hakkında (sinevizyon ortamında) Almanca tartışma yapar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 17
2. Performans Görevi (Uygulama) 17
3. Performans Görevi (Uygulama) 16
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 3 3
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5