Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Arapça ve Felsefe Terimleri I | FEL 233 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin temel düzeyde Arapça bilgisi kazanması ve Arapça felsefe terimlerinden haberdar olması |
Dersin İçeriği | Arapça okuma ve yazma, Arapçanın temel kuralları, Arapça felsefe terimleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Arapça okuma becerisi kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Arapçanın temel kurallarını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Arapça felsefe terimleri hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Arapça sözlüklerde kavram araması yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Arapça felsefe metinlerinde kavram taraması yapabilmek | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Arap alfabesi | |
2 | Harekeler, sükûn ve şedde | |
3 | Medde ve tenvin | |
4 | Okuma ve yazma alıştırmaları | |
5 | Arapçada kelime ve cümle çeşitleri; sözlüklerde arama yapmak | |
6 | Cinsiyet ve sayı yönünden isimler | |
7 | Belirlilik yönünden isimler | |
8 | Felsefe metinlerinden örnekler | |
9 | ARASINAV | |
10 | İsim cümlesinin ögeleri; felsefe metinlerinden örnekler | |
11 | Fiiller | |
12 | Fiil cümlesinin ögeleri; felsefe metinlerinden örnekler | |
13 | Harf-i cerler; felsefe metinlerinde kavram taraması | |
14 | İsim ve sıfat tamlamaları; felsefe metinlerinde kavram taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanının ders notları |
Ders Kaynakları | Ahmet Bostancı (ed.), Arapça-I, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, 2010. Selahattin Demirci, Leman Yerli, Muhammet Kurt, Süleyman Altuntaş, Ömer Dağhan, Ortaöğretim Arapça 9 Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, 2022. Mehmet Maksudoğlu, Arapça Dilbilgisi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara, 1969. Kadir Güneş, Arapça-Türkçe Sözlük, Mektep Yayınları, İstanbul, 2010. Cemil Saliba, el-Mucemu’l-Felsefî, Daru’l-Kitabi’l-Lübnanî, Beyrut, 1982. İsmail Fenni Ertuğrul, Lugatçe-i Felsefe, Haz., Nejdet Ertuğ, Aktif Düşünce Yayıncılık, 2014. Rıza Tevfik, Kamus-ı Felsefe, Haz., Recep Alpyağıl, Doğu Batı Yayınları, 2015. İsmail Kara, Babanzâde Ahmet Naim Bey’in Modern Felsefe Terimlerine Dair Çalışmaları, İslam Araştırmaları Dergisi, 4, 2000. Gabriel Seailles ve Paul Janet, Metâlib ve Mezâhib, Çev., Elmalılı Hamdi Yazır, Der., Asım Cüneyd Köksal, İnsan Yayınları, 2022. Arapça felsefe metinleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Arapça okuma becerisi kazanmak | 5 | 2 | 2 | ||||||||
2 | Arapçanın temel kurallarını öğrenmek | 5 | 2 | 2 | ||||||||
3 | Arapça felsefe terimleri hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 2 | 2 | ||||||||
4 | Arapça sözlüklerde kavram araması yapabilmek | 5 | 2 | 2 | ||||||||
5 | Arapça felsefe metinlerinde kavram taraması yapabilmek | 5 | 2 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |