Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefe Kavramları | FEL 104 | 2 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefenin temel kavramlarını kazanmaları, bu kavramları yerinde ve doğru olarak kullanmalarına ilişkin düşünüş özelliklerini kazanmaları. |
Dersin İçeriği | Töz, öz, şey, nesne, arkhé, determinizm, nedensellik, mekanizm, deney, deneyim, akıl, sezgi, görü, etik, ahlak, ödev gibi felsefe kavramlarını, tarihsel bir sıra gütmeksizin, filozof metinlerine gönderme yaparak bu kavramları tanıtmak ve birbirinden ayırt etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kavramlarını belirleFelsefenin temelr. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Felsefe kavramlarının farklı filozoflardaki anlamlarını öğrenir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tutarlı, eleştirel ve kavramsal düşünme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Kavramlara ilişkin felsefi problemleri ve bu problemlere önerilen çözüm yollarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ontolojinin temel kavramları | |
2 | Ontolojinin temel kavramları | |
3 | Ontolojinin temel kavramları | |
4 | Ontolojinin temel kavramları | |
5 | Epistemolojinin temel kavramları | |
6 | Epistemolojinin temel kavramları | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Epistemolojinin temel kavramları | |
9 | Bilim Felsefesinin temel kavramları | |
10 | Bilim Felsefesinin temel kavramları | |
11 | Etiğin Temel kavramları | |
12 | Etiğin Temel kavramları | |
13 | Etiğin Temel kavramları | |
14 | FİNAL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kazimierz Ajdukiewicz, Felsefeye Giriş: Temel Kavramlar ve Kuramlar, Gündoğan Yayınları |
Ders Kaynakları | Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş, Say Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | kavramlarını belirleFelsefenin temelr. | |||||||||||
2 | Felsefe kavramlarının farklı filozoflardaki anlamlarını öğrenir. | |||||||||||
3 | Tutarlı, eleştirel ve kavramsal düşünme becerisi kazanır. | |||||||||||
4 | Kavramlara ilişkin felsefi problemleri ve bu problemlere önerilen çözüm yollarını öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ara Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |