Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yunan Tragedyaları ve Felsefe | FEL 225 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tiyatronun kökeninde yer alan Yunan tragedyalarını tanıtmak, tragedyalarda felsefe ile ilgili temel kavramsal çerçeveyi saptamak. Tragedya düşüncesi ile felsefi düşünce arasında mukayese yapmak. |
Dersin İçeriği | Tragedya yazarlarının eserleri ve bu eserlerin felsefece sorgulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tragedyalar hakkında genel bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tragedyalardaki felsefi problemler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Felsefe dışındaki bir alandan faydalanmış olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yunan tragedyalarını felsefi bir bakışla okuyabilme becerisi kazanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tragedya kavramı, mitoloji ve Yunan destanlarıyla ilişkileri. | |
2 | Tragedyaların doğuşu. | |
3 | Aristoteles´in Poetika´sında tragedya analizi. | |
4 | Aristoteles´in Poetika´sında tragedya analizi. | |
5 | Aiskhylos ve tragedyaları: Agamemnon | |
6 | Aiskhylos ve tragedyaları: Zincire Vurulmuş Promethus | |
7 | Sophokles ve tragedyaları: Antigone | |
8 | Sophokles ve tragedyaları: Kral Oedipus | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Euripides ve tragedyaları: Bakkhalar | |
11 | Euripides ve tragedyaları: Medea | |
12 | Yunan Tragedyalarında felsefi problemler: Ahlak | |
13 | Yunan Tragedyalarında felsefi problemler: Siyaset | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Jean Pierre Vernant/ Pierre Vidal-Naquet (2012), Eski Yunan´da Mit ve Tragedya, Kabalcı Yayınları. |
Ders Kaynakları | 2. Banu Kılan Paksoy (2011), Tragedya ve Siyaset, Mitos-Boyut Yayınları. 3. George Thomson (2004), Tragedyanın Kökeni "Aiskhylos ve Atina", Payel Yayınları. 4. Joachim Latacz (2006), Antik Yunan Tragedyaları, Mitos-Boyut Yayınları. 5. Aristoteles, (2014), Poetika, Can Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tragedyalar hakkında genel bilgi sahibi olur. | |||||||||||
2 | Tragedyalardaki felsefi problemler hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
3 | Felsefe dışındaki bir alandan faydalanmış olur. | |||||||||||
4 | Yunan tragedyalarını felsefi bir bakışla okuyabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |