Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Düşüncesi ve Güncel Sorunlar | FEL 410 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk düşüncesi perspektifinden 20. yüzyıldaki problemler üzerine düşünme becerisini kazandırmak |
Dersin İçeriği | Türk Düşüncesi'nin tarihsel seyri; sosyal, siyasal, dinî ve kültürel sorunların köken ve oluşumları; sorunlara yönelik muhtelif çözüm önerileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Düşünce tarihinin belli başlı dönemlerini tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Bu dönemlerin temel yapılarını açıklamak | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bu dönemlerin oluşumunu ve etkilerini analiz edebilmek | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | 20.yy.'ın temel sorunlarını kavramak | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sorunların çözümü hakkında düşünme becerisi kazanmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | "Güncel sorun" kavramını analiz etmek | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Düşüncesinin kısa tarihi | |
2 | Türk Düşüncesinin kısa tarihi | |
3 | Güncel Sorunlar Üzerine Düşünme | |
4 | Aileyle ilgili sorunlar | |
5 | Aileyle ilgili sorunlar | |
6 | Eğitimle ilgili sorunlar | |
7 | Eğitimle ilgili sorunlar | |
8 | İş hayatıyla ilgili sorunlar | |
9 | ARASINAV | |
10 | Ekonomiyle ilgili sorunlar | |
11 | Siyasetle ilgili sorunlar | |
12 | Siyasetle ilgili sorunlar | |
13 | Dinle ilgili sorunlar | |
14 | Dinle ilgili sorunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabis Dokümanlar'a yüklenen metinler |
Ders Kaynakları | Hilmi Ziya Ülken, Millet ve Tarih Şuuru, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Hilmi Ziya Ülken, Türk Tefekkürü Tarihi, Yapı Kredi Yayınları Nihat Keklik, Türklerde Ahlâk ve Dünya Görüşü, Ötüken Neşriyat Türk filozof/düşünür metinleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Düşünce tarihinin belli başlı dönemlerini tanımak | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
2 | Bu dönemlerin temel yapılarını açıklamak | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
3 | Bu dönemlerin oluşumunu ve etkilerini analiz edebilmek | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
4 | 20.yy.'ın temel sorunlarını kavramak | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
5 | Sorunların çözümü hakkında düşünme becerisi kazanmak | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
6 | "Güncel sorun" kavramını analiz etmek | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |