Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Türk Düşüncesi SOS 440 8 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çağdaş Türk düşüncesinin özelliklerini kavramak

Dersin İçeriği

Çağdaş Türk düşüncesinin önemli isim ve konuları, geçmişten devir alınan birikim

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çağdaş Türk düşüncesinin önemli isim ve konularını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Çağdaş Türk düşüncesinin önemli akımlarını tanımlar. Soru-Cevap, Anlatım,
3 Tanzimat döneminin fikir hareketlerini tartışır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 I. veII. Meşrutiyetin başlıca düşünce adamlarının fikirlerini açıklar. Soru-Cevap, Anlatım,
5 Cumhuriyetin kurulmasına etki eden düşünceleri tartışır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
6 Türkiyenin çağdaşlaşma serüvenini değerlendirir. Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Düşüncesinin Tarihi Temelleri
2 19 Yüzyıl Ve Değişimin Başlaması
3 Tanzimat Sonrası Düşünce Dünyası
4 Tanzimat Sonrası Düşünce Dünyası
5 II. Meşrutiyet Sonrası Düşünce Etkinlikleri
6 II. Meşrutiyet Sonrası Düşünce Etkinlikleri
7 Batılılaşma Ve Felsefe Hayatımız
8 Cumhuriyetin İlk Yılları Ve Düşünce Hayatımız
9 ARA SINAV
10 Cumhuriyetin İlk Yılları Ve Düşünce Hayatımız
11 Reform Sonrası Türkiyede Felsefe
12 Türkiyede Temel Düşünce Akımları
13 Türkiyede Temel Düşünce Akımları
14 Genel Dğerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

[1] R.Karakuş, Felsefe Tasavvrumuz, Sakarya 2003

Ders Kaynakları

[2] H.Z.Ülken, Çağdaş Türk Düşüncesi,2002

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Çağdaş Türk düşüncesinin önemli isim ve konularını açıklar. 5 5 4 5 4 5 5 4 4
2 Çağdaş Türk düşüncesinin önemli akımlarını tanımlar. 5 5 4 5 4 5 5 4 4
3 Tanzimat döneminin fikir hareketlerini tartışır. 5 5 4 5 4 5 5 4 4
4 I. veII. Meşrutiyetin başlıca düşünce adamlarının fikirlerini açıklar. 5 5 4 5 4 5 5 4 4
5 Cumhuriyetin kurulmasına etki eden düşünceleri tartışır. 5 5 4 5 4 5 5 4 5
6 Türkiyenin çağdaşlaşma serüvenini değerlendirir. 5 5 4 5 4 5 5 4 5 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5