Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türk Düşüncesi | SOS 440 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağdaş Türk düşüncesinin özelliklerini kavramak |
Dersin İçeriği | Çağdaş Türk düşüncesinin önemli isim ve konuları, geçmişten devir alınan birikim |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş Türk düşüncesinin önemli isim ve konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Çağdaş Türk düşüncesinin önemli akımlarını tanımlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Tanzimat döneminin fikir hareketlerini tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | I. veII. Meşrutiyetin başlıca düşünce adamlarının fikirlerini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Cumhuriyetin kurulmasına etki eden düşünceleri tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Türkiyenin çağdaşlaşma serüvenini değerlendirir. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Düşüncesinin Tarihi Temelleri | |
2 | 19 Yüzyıl Ve Değişimin Başlaması | |
3 | Tanzimat Sonrası Düşünce Dünyası | |
4 | Tanzimat Sonrası Düşünce Dünyası | |
5 | II. Meşrutiyet Sonrası Düşünce Etkinlikleri | |
6 | II. Meşrutiyet Sonrası Düşünce Etkinlikleri | |
7 | Batılılaşma Ve Felsefe Hayatımız | |
8 | Cumhuriyetin İlk Yılları Ve Düşünce Hayatımız | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Cumhuriyetin İlk Yılları Ve Düşünce Hayatımız | |
11 | Reform Sonrası Türkiyede Felsefe | |
12 | Türkiyede Temel Düşünce Akımları | |
13 | Türkiyede Temel Düşünce Akımları | |
14 | Genel Dğerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] R.Karakuş, Felsefe Tasavvrumuz, Sakarya 2003 |
Ders Kaynakları | [2] H.Z.Ülken, Çağdaş Türk Düşüncesi,2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çağdaş Türk düşüncesinin önemli isim ve konularını açıklar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||
2 | Çağdaş Türk düşüncesinin önemli akımlarını tanımlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||
3 | Tanzimat döneminin fikir hareketlerini tartışır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||
4 | I. veII. Meşrutiyetin başlıca düşünce adamlarının fikirlerini açıklar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||
5 | Cumhuriyetin kurulmasına etki eden düşünceleri tartışır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||
6 | Türkiyenin çağdaşlaşma serüvenini değerlendirir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |