Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Psikoloji | PDR 172 | 2 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsanın toplum içerisindeki davranışlarını açıklayan temel teorilerin aktarılması. |
Dersin İçeriği | Gelişen sosyal olaylara paralel olarak, bireylerin gelişimini etkileyen psikolojik faktörler, sosyal ortamların insan yapısı üzerindeki etkileri, bu etkilerin bireyin tutum ve davranışları üzerindeki etkisi, sağlıklı toplum ve sağlıklı davranışın özellikleri, sosyalleşmenin toplumsal fonksiyonları ve ulusların geleceği ile ilgili rolü gibi konuların temel kavramlar çerçevisinde kavranması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireyin toplum içerisindeki tutum ve davranışlarının tutarlılığı, toplum içerisindeki yaşam kalitesinin yükselmesi, kendisinden başka bireylerin varlığının kutsal olarak özümsemesi ve bireyin başta kendine özgüven ve saygı duygusunu pekişmesi. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekler üzerine tartışma | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Sosyal etki ve uyma üzerine değerlendirme yapma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İletişimin özellikleri, ortam ve kültürün özellikleri üzerine tartışma | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sosyalleşme ve sosyal gelişim üzerine değerlendirme yapma | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kültür ve benlik üzerine tartışma | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal psikoloji nedir? Tarihsel gelişimi ve bir çalışma alanı olarak belirmesi | |
2 | Sosyal psikolojinin gelişimi (Geçmişten günümüze) | |
3 | Sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekler | |
4 | Sosyal etki ve uyma | |
5 | Tutumlar | |
6 | Tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar | |
7 | İletişim, propaganda: Tutum değiştirme süreci | |
8 | İletişimin özellikleri, ortam ve kültürün özellikleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sosyal biliş (Sosyal algı) | |
11 | Grup yapısı ve dinamiği | |
12 | Sosyalleşme ve sosyal gelişim | |
13 | Kültür ve benlik | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ders Esnasında verilecektir. |
Ders Kaynakları | [2] Gustave Le Bon, Kitleler Psikolojisi [3] Sigmund Freud, Kitle Psikolojisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bireyin toplum içerisindeki tutum ve davranışlarının tutarlılığı, toplum içerisindeki yaşam kalitesinin yükselmesi, kendisinden başka bireylerin varlığının kutsal olarak özümsemesi ve bireyin başta kendine özgüven ve saygı duygusunu pekişmesi. | |||||||||||
2 | Sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekler üzerine tartışma | |||||||||||
3 | Sosyal etki ve uyma üzerine değerlendirme yapma | |||||||||||
4 | İletişimin özellikleri, ortam ve kültürün özellikleri üzerine tartışma | |||||||||||
5 | Sosyalleşme ve sosyal gelişim üzerine değerlendirme yapma | |||||||||||
6 | Kültür ve benlik üzerine tartışma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |