Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ahlak Teorileri FEL 328 6 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin ahlak teorilerini ve bu teorilerin en önemli temsilcilerini tanıması, bu teorilere dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi.

Dersin İçeriği

Farklı bakış açılarıyla geliştirilen ahlak teorilerinin incelenmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahlak teorilerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Önemli ahlak teorilerisyenlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Ahlak felsefesinin problemlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Ahlak teorilerini tartışma becerisi kazanır. Beyin Fırtınası, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlak teorilerine genel bakış
2 Ahlaki realizm
3 Ahlaki rölativizm
4 Erdem etiği
5 Ödev etiği
6 Pragmatik etik
7 Doğalcı etik
8 Meta etik teoriler
9 ARASINAV
10 Meta etik teoriler
11 Deontolojik etik
12 Din ve etik
13 Feminist etik
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

[1] A.Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma, 2008

Ders Kaynakları

[2] A.MacIntyre, Ethik’in Kısa Tarihi, Paradigma, İstanbul, 2001
[3] H.Poyraz, Dil ve Ahlak, Vadi Yay., Ankara, 1996
[4] J.Butler, S.Benhabib vd., Çatışan Feminizmler, İstanbul, 2008.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Ahlak teorilerini tanır. 5 5 5 4 5 4 4 4 4
2 Önemli ahlak teorilerisyenlerini tanır. 5 5 5 4 5 4 4 4 4
3 Ahlak felsefesinin problemlerini tanır. 5 5 5 4 5 4 4 4
4 Ahlak teorilerini tartışma becerisi kazanır. 5 5 5 4 5 4 4 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4