Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grekçe ve Klasik Felsefe Terimleri II | FEL 220 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Grekçe ve Klasik Felsefe Terimleri I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Grek filozoflarının yazmış oldukları eserler felsefe bilim dalının ana kaynakları olarak kabul edilmektedir. Felsefe ile ilgilenenlerin bu kaynakları okurken karşılaştıkları Grekçe terimleri okuyabilmelerini ve anlayabilmelerini sağlamak için böyle bir dersin programda bulunması gereklidir. |
Dersin İçeriği | Grekçe’nin nasıl bir dil olduğu, kelime yapısı, batı dillerine kaynak oluşturduğu hususu anlaşılmaya çalışılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynak dillerin önemini açıklar. | Anlatım, | |
2 | Grekçeyi batı dillerinin anası olarak tanımlar. | Anlatım, | |
3 | Grekçe harflerinin yapısını açıklar. | Anlatım, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Grekçe kelimelerin isim ve fiil yapısını değerlendirir. | Grupla Çalışma, | |
5 | Grekçe cümle yapısını tanımlar. | Anlatım, | |
6 | Felsefe alanındaki eserlerde Grekçe terimleri tanımlar. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terimlerin tespiti, tanımlar | |
2 | Arke ( - ilk, başlangıç) terimi ve bazı filozofların terimle ilgili görüşleri | |
3 | Aleteia ( - hakikat) terimi ve bazı filozofların terimle ilgili görüşleri | |
4 | Arete (, erdem, fazilet) terimi ve bazı filozofların terimle ilgili görüşleri | |
5 | Agaton (: iyi, iyi olan) terimi ve bazı filozofların terimle ilgili görüşleri | |
6 | Aydios (: ezeli-ebedi, ilksiz ve sonsuz), ayorios (: ezeli-ebedi, : Ebediyen, sonsuza dek) terimi ve bazı filozofların terimle ilgili görüşleri. | |
7 | e aytia ( : Neden, Sebep) terimi ve bazı filozofların terimle ilgili görüşleri. | |
8 | Aletes (: Gerçek, Doğru) terimi ve bazı filozofların terimle ilgili görüşleri. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Bulesis (: irade), diyanoya (: düşünce) terimleri ve bazı filozofların terimlerle ilgili görüşleri. | |
11 | Kalon (: güzellik, kakon (: kötülük) terimleri ve bazı filozofların terimlerle ilgili görüşleri. | |
12 | Evdaymonya (: mutluluk) terimleri ve bazı filozofların terimlerle ilgili görüşleri. | |
13 | Logos (: konuşma, açıklama, hesap, akıl) terimi ve bazı filozofların terimle ilgili görüşleri. | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Taşlıklıoğlu, Zafer (1968), Grekçe Gramer ve Syntaks I, Edebeiyat Fakültesi Matbaası, İstanbul |
Ders Kaynakları | [2] Gobry, (2000) Ivan, Le Vocabulaire grec de la Philosophie, Paris [3] Peters, Francis E. (2004) Antik Yunan Felsefesi Terimleri sözlüğü, çev. Ve haz. Hakkı Hünler, paradigma yay.İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | X | |||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kaynak dillerin önemini açıklar. | |||||||||||
2 | Grekçeyi batı dillerinin anası olarak tanımlar. | |||||||||||
3 | Grekçe harflerinin yapısını açıklar. | |||||||||||
4 | Grekçe kelimelerin isim ve fiil yapısını değerlendirir. | |||||||||||
5 | Grekçe cümle yapısını tanımlar. | |||||||||||
6 | Felsefe alanındaki eserlerde Grekçe terimleri tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |