Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilim Tarihi | FEL 109 | 1 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin ilkçağ uygarlıklarından başlayarak günümüze değin bilimin serüvenini öğrenmeleri |
Dersin İçeriği | Bilim nedir? Tarih ve felsefeyle ilişkisi nedir? İlkçağ uygarlıklarından başlayarak günümüze gelinceye kadar bilimin gelişme süreci |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim, tarih ve felsefe ilişkisini kurabilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Bilimin tarihsel serüveniyle birlikte düşüncenin gelişimini takip edebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Bilim felsefesi alanına sağlam bir zemin oluşturur. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Felsefe dışı bir alandan yararlanmış olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, | |
6 | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, | |
7 | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim nedir? Tarih ve felsefeyle olan ilişkisi. Bir disiplin olarak bilim tarihi. Bilimin kaynakları. Prehistorik dönemde bilim | |
2 | İlkçağ uygarlıklarında (Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin) bilim | |
3 | İlkçağ uygarlıklarında (Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin) bilim | |
4 | Antik Yunanda bilim (Helenik dönem) | |
5 | Antik Yunanda bilim (Helenik dönem) | |
6 | Antik Yunanda bilim (Helenistik dönem) | |
7 | Antik Yunanda (Helenistik dönem) ve Romada bilim | |
8 | Ortaçağ İslam bilimi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Ortaçağ İslam bilimi | |
11 | Ortaçağ batı bilimi | |
12 | Ortaçağ batı bilimi | |
13 | Rönesans ve Bilim Devrimi | |
14 | Modern Bilim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Colin Ronan: Bilim Tarihi; Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi.Çev.:E.İhsanoğlu-F.Günergun.TÜBİTAK Yay.,Ankara,2003 |
Ders Kaynakları | S. Tekeli, E. Kahya; Bilim Tarihine Giriş, Nobel Yay. Dağ., Ankara, 2001. C. Yıldırım; Bilim Tarihi, 4. bs., Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilim, tarih ve felsefe ilişkisini kurabilir. | |||||||||||
2 | Bilimin tarihsel serüveniyle birlikte düşüncenin gelişimini takip edebilir. | |||||||||||
3 | Bilim felsefesi alanına sağlam bir zemin oluşturur. | |||||||||||
4 | Felsefe dışı bir alandan yararlanmış olur. | |||||||||||
5 | ||||||||||||
6 | ||||||||||||
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |