Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
19. Yüzyıl Batı Felsefesi FEL 302 6 4 + 0 4 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin modern kavramlarla düşünebilmelerini sağlamak ve düşünce tarihinin evrimini izlemelerine yardımcı olmaktır

Dersin İçeriği

19.yyda yaşamış olan filozoflar tanıtılır. Bu yüzyıla özgü kavramlar ve onlar etrafındaki tartışmalar aktarılır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 19. yy batı felsefesinin genel karakterini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Hegelin felsefe tarihindeki yerini tanımlar. Anlatım,
3 Hegel de tin ,oluş, özbilinç, diyalektik kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Decedance kavramının Nietzsche felsefesindeki önemini tartışır.
5 Schelling'in mutlakkavramını Fichte'nin mutlak kavramından farkıyla tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri,
6 Üstün insan ahlakı ve sürü ahlakını karşılaştırır ve açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
7 Alman İdealizmini Kant'la ilişkisini kurarak anlatır.
8 Nietzschede sonsuz döngü , güç istenci ,Tanrı ve özgürlük kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
9 Fichte'nin mutlak Ben kavramını açıklar.
10 Marx'ın diyalektik materyalizmini tanır.
11 Marx'ın sınıf ve yabancılaşma kavramlarını açıklar.
12 Kierkegaard'ın hakikat ve iman anlayışını tanımlar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kant felsefesinden geriye kalan çözülmesi gereken problemler ve sistem fikri
2 Fichte
3 Fichte
4 Schelling
5 Schelling
6 Hegel
7 Hegel
8 Ara sınav
9 Marx
10 Marx
11 Kierkegaard
12 Kierkegaard
13 Nietzsche
14 Nietzsche
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. ed. Güçlü Ateşoğlu, Alman İdealizmi I Fichte, Ankara: Doğu Batı.

2. Schelling, Transandantal İdealizm Sistemi, Ankara: Doğu Batı.

3. Schelling, İnsan Özgürlüğünün Özü Üzerine, İstanbul: Ayrıntı.

4. ed. Güçlü Ateşoğlu, Alman İdealizmi II Hegel, Ankara: Doğu Batı

5. Jean Hyppollite, Marx ve Hegel ÜZerine Çalışmalar, Ankara: Doğu Batı

6. Frederick Beiser, Hegel, İstanbul: Alfa.

7. Marx, Komünist Manifesto

8. Marx, 1844 El Yazmaları

9. Kierkegaard, Korku ve Titreme.

10. Nietzsche, Ahlakın Soykütüğü

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır.
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir.
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir.
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 19. yy batı felsefesinin genel karakterini açıklar.
2 Hegelin felsefe tarihindeki yerini tanımlar.
3 Hegel de tin ,oluş, özbilinç, diyalektik kavramlarını açıklar.
4 Decedance kavramının Nietzsche felsefesindeki önemini tartışır.
5 Schelling'in mutlakkavramını Fichte'nin mutlak kavramından farkıyla tanımlar.
6 Üstün insan ahlakı ve sürü ahlakını karşılaştırır ve açıklar.
7 Alman İdealizmini Kant'la ilişkisini kurarak anlatır.
8 Nietzschede sonsuz döngü , güç istenci ,Tanrı ve özgürlük kavramlarını açıklar.
9 Fichte'nin mutlak Ben kavramını açıklar.
10 Marx'ın diyalektik materyalizmini tanır.
11 Marx'ın sınıf ve yabancılaşma kavramlarını açıklar.
12 Kierkegaard'ın hakikat ve iman anlayışını tanımlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
Toplam 10
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 195
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,8
Dersin AKTS Kredisi 8