Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
19. Yüzyıl Batı Felsefesi | FEL 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin modern kavramlarla düşünebilmelerini sağlamak ve düşünce tarihinin evrimini izlemelerine yardımcı olmaktır |
Dersin İçeriği | 19.yyda yaşamış olan filozoflar tanıtılır. Bu yüzyıla özgü kavramlar ve onlar etrafındaki tartışmalar aktarılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 19. yy batı felsefesinin genel karakterini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Hegelin felsefe tarihindeki yerini tanımlar. | Anlatım, | |
3 | Hegel de tin ,oluş, özbilinç, diyalektik kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Decedance kavramının Nietzsche felsefesindeki önemini tartışır. | ||
5 | Schelling'in mutlakkavramını Fichte'nin mutlak kavramından farkıyla tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Üstün insan ahlakı ve sürü ahlakını karşılaştırır ve açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Alman İdealizmini Kant'la ilişkisini kurarak anlatır. | ||
8 | Nietzschede sonsuz döngü , güç istenci ,Tanrı ve özgürlük kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Fichte'nin mutlak Ben kavramını açıklar. | ||
10 | Marx'ın diyalektik materyalizmini tanır. | ||
11 | Marx'ın sınıf ve yabancılaşma kavramlarını açıklar. | ||
12 | Kierkegaard'ın hakikat ve iman anlayışını tanımlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kant felsefesinden geriye kalan çözülmesi gereken problemler ve sistem fikri | |
2 | Fichte | |
3 | Fichte | |
4 | Schelling | |
5 | Schelling | |
6 | Hegel | |
7 | Hegel | |
8 | Ara sınav | |
9 | Marx | |
10 | Marx | |
11 | Kierkegaard | |
12 | Kierkegaard | |
13 | Nietzsche | |
14 | Nietzsche |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. ed. Güçlü Ateşoğlu, Alman İdealizmi I Fichte, Ankara: Doğu Batı. 2. Schelling, Transandantal İdealizm Sistemi, Ankara: Doğu Batı. 3. Schelling, İnsan Özgürlüğünün Özü Üzerine, İstanbul: Ayrıntı. 4. ed. Güçlü Ateşoğlu, Alman İdealizmi II Hegel, Ankara: Doğu Batı 5. Jean Hyppollite, Marx ve Hegel ÜZerine Çalışmalar, Ankara: Doğu Batı 6. Frederick Beiser, Hegel, İstanbul: Alfa. 7. Marx, Komünist Manifesto 8. Marx, 1844 El Yazmaları 9. Kierkegaard, Korku ve Titreme. 10. Nietzsche, Ahlakın Soykütüğü |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 19. yy batı felsefesinin genel karakterini açıklar. | |||||||||||
2 | Hegelin felsefe tarihindeki yerini tanımlar. | |||||||||||
3 | Hegel de tin ,oluş, özbilinç, diyalektik kavramlarını açıklar. | |||||||||||
4 | Decedance kavramının Nietzsche felsefesindeki önemini tartışır. | |||||||||||
5 | Schelling'in mutlakkavramını Fichte'nin mutlak kavramından farkıyla tanımlar. | |||||||||||
6 | Üstün insan ahlakı ve sürü ahlakını karşılaştırır ve açıklar. | |||||||||||
7 | Alman İdealizmini Kant'la ilişkisini kurarak anlatır. | |||||||||||
8 | Nietzschede sonsuz döngü , güç istenci ,Tanrı ve özgürlük kavramlarını açıklar. | |||||||||||
9 | Fichte'nin mutlak Ben kavramını açıklar. | |||||||||||
10 | Marx'ın diyalektik materyalizmini tanır. | |||||||||||
11 | Marx'ın sınıf ve yabancılaşma kavramlarını açıklar. | |||||||||||
12 | Kierkegaard'ın hakikat ve iman anlayışını tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 195 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |