Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyolojiye Giriş | SOS 109 | 1 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KÜÇÜK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KÜÇÜK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste sosyolojinin temel kavramlarının açıklanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Sosyolojinin tanımı, alanı, diğer bilimlerle ilişkisi, geçmişten günümüze farklı toplumsal yapıların analizi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin temel kavramlarını kullanabilir. | Anlatım, | |
2 | Felsefeyi sosyoloji alanından ayırt edebilme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Sosyal araştırmalar ve etik ilişkisini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Felsefe dışındaki sosyal bilim alanlarından faydalanabilme becerisi kazanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Doğa bilimleri ile sosyal bilimleri birbirinden ayıran nesne ve yöntem farklılıklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyoloji nedir? | |
2 | Birey ve toplum | |
3 | Sosyoloji ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi | |
4 | Sosyal düşüncenin menşei | |
5 | Sosyolojinin Başlangıcı | |
6 | Bilgi, araştırma ve sosyoloji | |
7 | Sosyal araştırmalar ve etik | |
8 | Kültür | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sosyalleşme | |
11 | Sosyal etkileşim | |
12 | Sosyal gruplar ve organizasyon | |
13 | Sosyal değişme | |
14 | Kurumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] FICHTER, Joseph, Sosyoloji Nedir, (Çev. Nilgün Çelebi), Yeni Zamanlar Dağıtım, 2001. |
Ders Kaynakları | [2] BOTTOMORE, T., Toplumbilim, (Çev. Ünsal Oskay), Beta Yayınları, İstanbul, 2000. [3] BOZKURT, Veysel, Değişen dünyada sosyoloji, Alfa yayınları, İstanbul, 2004. [4] BAUMMAN, Zygmunt, Sosyolojik düşünmek (Çev: Abdullah Yılmaz), Ayrıntı yayınları, İstanbul, 2000. [5] ARON, Raymond, Sosyolojik Düşüncenin Evreleri (Çev: Korkmaz Alemdar), Bilgi Yayınevi, İstanbul, 1989. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin temel kavramlarını kullanabilir. | |||||||||||
2 | Felsefeyi sosyoloji alanından ayırt edebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
3 | Sosyal araştırmalar ve etik ilişkisini tartışır. | |||||||||||
4 | Felsefe dışındaki sosyal bilim alanlarından faydalanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
5 | Doğa bilimleri ile sosyal bilimleri birbirinden ayıran nesne ve yöntem farklılıklarını tanır. | |||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 40 |
Toplam | 90 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |