Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üniversite Yaşamına Giriş UNI 101 1 1 + 0 1 0
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAVVA SERT
Dersi Verenler Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Doç.Dr. FİLİZ CİCİOĞLU, Prof.Dr. HAKAN YAKUT, Prof.Dr. AHMET GÜLMEZ, Prof.Dr. GÜLFEN TUNA, Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, Doç.Dr. HAVVA SERT, Prof.Dr. NUMAN ÇELEBİ, Prof.Dr. ŞABAN KÖKTÜRK, Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA, Doç.Dr. TUBA YENER, Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Prof.Dr. YUSUF GENÇ, Dr.Öğr.Üyesi GÜLİZ HASKARACA, Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU, Prof.Dr. ŞEVKET GÜR, Prof.Dr. MUHARREM TOSUN, Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, Prof.Dr. CEMİL ÖZ, Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ, Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN, Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY, Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN, Prof.Dr. SEDAT SERT, Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, Prof.Dr. HÜSEYİN ERSOY, Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL, Arş.Gör.Dr. TARIK DİNÇ, Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN, Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR, Arş.Gör.Dr. BURÇE ORHAN, Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA, Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK, Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL, Dr.Öğr.Üyesi MUAZ KEMERLİ, Dr.Öğr.Üyesi SERAP ERCAN CÖMERT, Arş.Gör. FATİH MEHMET TULUMCU, Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN, Arş.Gör.Dr. ÜMRAN KARABULUT, Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN, Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, Doç.Dr. SALİH ÜLEV, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE, Doç.Dr. CEM KIRLANGIÇOĞLU, Arş.Gör.Dr. ABDULLAH SAİT ÖZCAN, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET EMİN MISIR, Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, Arş.Gör. HİLAL BALCI, Arş.Gör. ALİCAN YILDIRIM, Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, Arş.Gör. FATİH SELİM SELLÜM, Dr.Öğr.Üyesi TUNAHAN DEĞİRMENCİ, Prof.Dr. HİLAL YILDIZ, Arş.Gör.Dr. İREM GÜNDÜZ POLAT, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN, Arş.Gör. CAN BORA GELBERİ, Dr.Öğr.Üyesi FATİH BAL, Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, Arş.Gör. MUHAMMET OĞUZ HAN ŞİMŞEK, Öğr.Gör. AKİF GENÇ, Arş.Gör. BURAK ATKAN, Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ, Arş.Gör. MESUDE SEVEN GÜRÇEN, Öğr.Gör. ADEM TURAN, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ, Dr.Öğr.Üyesi ESİN AYŞE ZAİMOĞLU, Arş.Gör. SENA TETİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştıracak sosyal, kişisel, akademik yaşam becerilerini kapsayan bilgiler edinmesi.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında öğrencilere Sakarya Üniversitesinin akademik ve idari birimleri ile sunulan imkanlar tanıtılır, eğitim yönergeleri hakkında bilgi verilir, Üniversite ortamında yürütülen kültürel ve bilimsel etkinliklere yönlendirme yapılır. Üniversite dışında öğrencilere şehir hakkında gerekli olan genel bilgiler sunulur.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üniversite yaşamına hazırlama,
2 Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma,
3 Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme,
4 Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama,
5 Kariyer planlamanın önemini kavrama.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi, Sakarya şehri hakkında genel bilgi verilmesi.
2 Üniversitenin genel fiziki yapısı, Üniversite yönetimi, akademik ve idari birimlerin tanıtılması.
3 Öğrenci dekanlığı ve öğrenci senatosunun tanıtılması.
4 Bölüm dersleri, faaliyetleri, ölçme değerlendirme teknikleri hakkında bilgi verilmesi.
5 Öğrenci Bilgi Sisteminin tanıtımı, ders seçimleri ve yazılma kuralları hakkında bilgi verilmesi.
6 Eğitim-Öğretim mevzuatlarının tanıtılması.
7 Sağlık hizmetleri ve kütüphanenin tanıtımı.
8 Engelliler birimi, Kampüs spor/kültür alanları ve faaliyetleri hakkında kısa bilgilendirmelerin yapılması, yemek bursu, kısmi zamanlı çalışma olanaklarının tanıtımı.
9 Öğrenci topluluklarının ve etkinliklerinin tanıtılması.
10 Öğrenci değişim programları hakkında bilgilendirme.
11 ÇAP, Yandal programları, İlgi Alanı, Önceki Öğrenmelerin Tanınması Ar-Ge Uyum, Sosyal Transkript süreçlerinin tanıtılması.
12 Kişilerarası iletişim, stresle baş etme ve bağımlılıkla mücadele.
13 Zaman yönetimi ve verimli öğrenme.
14 Kariyer planlama, proje geliştirme kapsamında alanında uzman kişilerin tecrübelerinin paylaşılması.
Kaynaklar
Ders Notu

Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Uygulama Esasları, SAÜ Tanıtım Kataloğu, broşürler vb.

Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
1 0 MB
1 0 MB
1 0 MB
1 0 MB
2 0 MB
2 0 MB
3 0 MB
3 0 MB
5 0 MB
5 0 MB
6 0 MB
6 0 MB
7 0 MB
7 0 MB
7 0 MB
7 0 MB
8 0 MB
8 0 MB
9 0 MB
9 0 MB
10 0 MB
10 0 MB
11 0 MB
11 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
13 0 MB
13 0 MB
13 0 MB
14 0 MB
14 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır.
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür.
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Üniversite yaşamına hazırlama,
2 Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma,
3 Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme,
4 Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama,
5 Kariyer planlamanın önemini kavrama.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)