Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Web ve Mobil Coğrafi Bilgi Sistemleri Uygulamaları COG 415 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri

COG202 COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ UYGULAMALARI I

COG301 COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ UYGULAMALARI II

Önerilen Seçmeli Dersler

COG309 KENT BİLGİ SİSTEMLERİ

BSM212 VERİ TABANI YÖNETİMİ SİSTEMLERİ

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin, Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak üretmiş olduğu veri, analiz ve haritaları günümüzün en etkin sunum araçları olan web ve mobil platformda paylaşmak için gerekli yeteneklere kavuşmasını hedeflemektedir. 

Dersin İçeriği

Bulut Bilişim, Bulut CBS, Web CBS, Mobil CBS, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin internet teknolojisi ile beraber kullanımı.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bulut Bilgi İletişim Teknolojilerini Tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Web CBS ve bileşenlerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Web CBS'de Katmanlar, Haritalar ve Uygulamaları tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
4 CBS katmanlarını çevirimiçi yayınlanmasını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Mobil CBS Uygulamalarını tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
6 Web ve Mobil CBS Uygulamaları tasarlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bulut Bilişim ve Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS)
2 CBS Kaynaklarının Online Paylaşımı
3 CBS Web Uygulamaları Oluşturulması
4 Web CBS'de Katmanlar, Haritalar ve Uygulamalar
5 Web AppBuilder for ArcGIS
6 Mekansal Analizler ve Geoprocessing Servisler
7 3D (3 Boyutlu) Web Scenes
8 Mobil Uygulamalar ve CBS
9 Mobil CBS Uygulamaları
10 Mobil CBS'de Veri Üretimi için Web Haritası Tasarlama
11 Bireysel Mobil CBS (Veri Üretimi)
12 Kurumsal Mobil CBS (Veri Üretimi)
13 Mobil CBS'de Uygulama Tasarlamaya Giriş
14 Mobil CBS'de Uygulama Tasarlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Pinde Fu, Jiulin Sun; Web GIS: Principles and Applications, ESRI Press

Roland Billen, Elsa Joao, David Forrest; Dynamic and Mobile GIS: Investigating Changes in Space and Time, CRC Press

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır.
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. X
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. X
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Bulut Bilgi İletişim Teknolojilerini Tanır
2 Web CBS ve bileşenlerini tanımlar
3 Web CBS'de Katmanlar, Haritalar ve Uygulamaları tanır
4 CBS katmanlarını çevirimiçi yayınlanmasını kavrar
5 Mobil CBS Uygulamalarını tanır
6 Web ve Mobil CBS Uygulamaları tasarlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 1 14 14
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5