Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yer Sistemi Giriş | COG 103 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DERYA EVRİM KOÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DERYA EVRİM KOÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Gülbahar Genel |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünyanın doğal sistemleri ile ilgili temel kavramlar verilerek, doğal sistemlerin işleyiş düzeni ve sonuçlarının açıklanması. |
Dersin İçeriği | Doğal bir sistem olarak yer küreyi oluşturan unsurlar (Hidrosfer,Litosfer,Atmosfer ve Biyosfer) ile enerji sistemi ve bu unsurlar arasındaki karşılıklı ilişki ve etkileşimlerdir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistem kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Doğal bir sistem olarak dünyayı yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Yer sisteminin elemanlarını sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Yer sistemini oluşturan elemanların önemlerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Yer sistemini oluşturan unsurların birbirleri ile ilişkileri ve etkileşimlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Yer sistemini oluşturan unsurlar ve yer kürede görülen doğal olaylar arasında bağlantı kurar | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzay, Güneş Sistemi ve Gezegenler | |
2 | Dünya´nın ve Ay´ın hareketleri ve sonuçları | |
3 | Yer Sistemi ve Elemanları | |
4 | Litosfer | |
5 | Hidrosfer | |
6 | Atmosfer | |
7 | Biyosfer | |
8 | Enerji Sistemi | |
9 | Enerji Sistemi | |
10 | Litosfer-Hidrosfer İlişkisi | |
11 | Litosfer-Biyosfer İlişkisi | |
12 | Litosfer- Atmosfer İlişkisi | |
13 | Hidrosfer- Atmosfer İlişkisi | |
14 | Hidrosfer- Biyosfer İlişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-ATALAY İ.,1998,Genel Fiziki Coğrafya,Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sistem kavramını bilir | 5 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
2 | Doğal bir sistem olarak dünyayı yorumlar | 3 | 2 | 3 | ||||||||||||
3 | Yer sisteminin elemanlarını sınıflandırır | 5 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
4 | Yer sistemini oluşturan elemanların önemlerini tartışır | 5 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
5 | Yer sistemini oluşturan unsurların birbirleri ile ilişkileri ve etkileşimlerini açıklar | 5 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
6 | Yer sistemini oluşturan unsurlar ve yer kürede görülen doğal olaylar arasında bağlantı kurar | 5 | 3 | 2 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |