Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Turizm Coğrafyası | COG 304 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH ARICİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Turizm ile ilgili temel kavramlar ve coğrafi düşünce sisteminde doğal ve beşeri turistik değerlerin nasıl ele alınabileceği kavratılacak |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar,turizm faaliyetlerinin gelişim aşamaları,doğal ve beşeri turistik kaynaklar ,turistik kaynakların doğru kullanımı ve ekonomiye kazandırılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Turizm coğrafyasının esas temasını betimler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Turizmin öncül kavramlarını ve terimleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Turizm coğrafyasının ele aldığı konuların turistik planlamalardaki yerini tartışır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Turizm ve coğrafyayı ilişkilendirir | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
5 | Turizm Planlamalarına dahil olabilme yetisini kazanır ve organize eder | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | Dersten edindiği bilgi birikimini kullanarak Turist Rehberliği yapar | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Turizm ve Rekreasyon coğrafyası nedir? | |
2 | Turizmde talep ve güdüler. | |
3 | Turizmde çekicilikler | |
4 | Doğal ve beşeri turistik kaynaklar | |
5 | Turizm ve ulaşım | |
6 | Konaklama | |
7 | Kaynakların turizm amaçlı kullanımı, tatil mekanları. | |
8 | Turizm gelişim siyasetleri, turizmde planlama | |
9 | Avrupa´da turizm | |
10 | Afrika ve Ortadoğu?da turizm | |
11 | Amerika´da turizm | |
12 | Asya´da turizm | |
13 | Türkiye´de turizm | |
14 | Türkiye´de turizm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özgüç,N.,2011, Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi,İstanbul |
Ders Kaynakları | ÖZGÜÇ, N. (2011) Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi, İstanbul DOĞANAY, H. ve ZAMAN S. (2013). Türkiye Turizm Coğrafyası, Pegem, Ankara DOĞANER, S. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Turizm coğrafyasının esas temasını betimler. | |||||||||||||||
2 | Turizmin öncül kavramlarını ve terimleri açıklar | |||||||||||||||
3 | Turizm coğrafyasının ele aldığı konuların turistik planlamalardaki yerini tartışır | |||||||||||||||
4 | Turizm ve coğrafyayı ilişkilendirir | |||||||||||||||
5 | Turizm Planlamalarına dahil olabilme yetisini kazanır ve organize eder | |||||||||||||||
6 | Dersten edindiği bilgi birikimini kullanarak Turist Rehberliği yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |