Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekonomik Coğrafya | COG 206 | 4 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mekân ve mekânın yarattığı koşulları ile mevcut ekonomik faaliyetler arasında ilişkilendirmeler yapabilme becerilerini kazandırma. |
Dersin İçeriği | Ekonomik Coğrafyanın geçmişi ve temel ekonomik faaliyetler olan tarım, balıkçılık, madencilik sanayi, hizmet sektörü gibi ekonomik faaliyetlerin nitelikleri, dağılışı ve bölgeler arasında ekonomik uğraşlardaki farklılığı doğuran etkenler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel ekonomik faaliyetleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Temel ekonomik faaliyetlerin dağılışlarını belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Bu dağılışa etki eden coğrafi faktörleri sınıflandırır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Coğrafyanın önemini anlayarak oluşturulacak olan ekonomik kalkınma politikalarını tartışır ve tasarlar | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Dünya ülkelerinin ekonomik gelişimlerini yorumlar | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomik coğrafyasının konusu ve içeriği | |
2 | Ekonomik coğrafyanın geçmişi | |
3 | Mekansal Farklılıkların ekonomi üzerindeki etkileri | |
4 | Başlıca ekonomik faaliyetler: Üretim, Tüketim, Mübadele. Tarım: Tarım faaliyetlerini etkileyen beşeri ve fiziki koşullar, Tarım faaliyetlerinin başlıca özellikleri, Tarımın gelişmesi | |
5 | Tarımsal üretim ve Başlıca tarımsal yöntemler, Dünya tarımının başlıca sorunları | |
6 | Tarım bölgeleri, Geçim türü tarım, Ticari tarım | |
7 | Balıkçılık: Balıkçılık ve balıkçılık faaliyetlerinin yerel ilişkileri, pazarlanması. Ormancılık: Ormanlardan yararlanma, doğal koşullar orman ilişkisi, orman tahribi, orman işletmeciliği. | |
8 | Madenler: Madencilik faaliyetlerinin dağılışı. Enerji kaynakları ve enerji kaynaklarının dağılışı | |
9 | Sanayi Faaliyetleri: Sanayinin coğrafi dağılışı ve bu dağılışta etkili olan beşeri ve fiziki faktörler. Sanayinin küresel dağılışı: Dünya sanayi bölgeleri | |
10 | Sanayi Faaliyetleri: Sanayinin coğrafi dağılışı ve bu dağılışta etkili olan beşeri ve fiziki faktörler. Sanayinin küresel dağılışı: Dünya sanayi bölgeleri | |
11 | Ulaşım: Ulaşım ile fiziki coğrafya arasındaki ilişkiler. Kara ulaşımı, Deniz ulaşımı, Hava ulaşımı ve boru hatları | |
12 | Turizm:Turizm faaliyetinin gelişim ve dünyadaki başlıca turizm bölgeleri. Turizmin ekonomik faaliyetler arasındaki yeri ve önemi | |
13 | Ekonominin Küresel ölçekte düzenlenmesi ve kontrolü, Uluslararası ticaret | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ders içeriğini kapsayan 13 tane ppt sunumu |
Ders Kaynakları | [2]Ekonomik Coğrafya Küreselleşme ve Kalkınma, E. TÜMERTEKİN, N. ÖZGÜÇ, Çantay Kitabevi, 2005 [3]Ekonomik Coğrafya 2, H. DOĞANAY, Şafak Yayınevi, Erzurum, 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel ekonomik faaliyetleri tanır. | 5 | ||||||||||||||
2 | Temel ekonomik faaliyetlerin dağılışlarını belirler | 5 | ||||||||||||||
3 | Bu dağılışa etki eden coğrafi faktörleri sınıflandırır | 5 | ||||||||||||||
4 | Coğrafyanın önemini anlayarak oluşturulacak olan ekonomik kalkınma politikalarını tartışır ve tasarlar | 5 | ||||||||||||||
5 | Dünya ülkelerinin ekonomik gelişimlerini yorumlar | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |