Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çeviri Eleştirisi ADE 331 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci eleştiriyi kavramsal olarak ele alabilir. Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 Öğrenci, günlük hayyatta gündemde yer alan olayları eleştirel yönden alabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Öğrenci, toplumsal sorunları hem pozitif hem negatif yönüyle ele alır, tartışır ve bir sonuca varabilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Öğrenci, kendisine sunulan örnek olayı eleştiri kuramlarına göre yorumlayabilir. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eleştirinin Tanımı Kapsamı ve Tarihi
2 Eleştiride Yöntem Arayışları
3 Eleştirinin Amacı ve İşlevi
4 Eleştirel Kuram ve Özellikleri
5 Eleştirmenler ve Eleştiri Tavırları
6 Nesnel Eleştiri Türleri: Bilimsel Eleştiri ve Yapısalcı Eleştiri
7 Nesnel Eleştiri Türleri: Sosyolojik Eleştiri
8 Nesnel Eleştiri Türleri: Yeni Göstergeci - Postyapısalcı Eleştiri, Yeni Eleştiri
9 Nesnel Eleştiri Türleri: Gadamerci ve Luhmancı Eleştiri
10 Öznel Eleştiri Türleri: Psikanalitik ve Yaratıcı Eleştiri
11 Öznel Eleştiri Türleri: Sanatçıya Dönük/Eser Odaklı Eleştiri, Habermasçi Eleştiri
12 Öznel Eleştiri Türleri: Ecocu ve Schleiermacherci Eleştiri
13 Çeviri Eleştirisi Modelleri
14 Çeviri Eleştirisi Modelleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Öğrenci eleştiriyi kavramsal olarak ele alabilir.
2 Öğrenci, günlük hayyatta gündemde yer alan olayları eleştirel yönden alabilir.
3 Öğrenci, toplumsal sorunları hem pozitif hem negatif yönüyle ele alır, tartışır ve bir sonuca varabilir.
4 Öğrenci, kendisine sunulan örnek olayı eleştiri kuramlarına göre yorumlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)