Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Komparatistik | ADE 309 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Didem Yayan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı; komparatistiğin kökeninin büyük Alman yazar-şair Johann W.v. Goethe’nin geliştirdiği “Weltliteratur” kavramıyla bağlantılarını göstererek 21. yyın Germanistiğinde ve tüm filolojilerde Komparatistiğin önemini ortaya koymak ve öğrencilere bu alanda temel alan bilgisini ve bu alanda sunumlar yapabilme becerisini kazandırmak ve çağın konsepti olan bu doğrultuda çalışmalar yapabilmeleri için gerekli temel bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği; öğrencilere komparatistiğin tanımını yapmak, tarihsel kökenini ve gelişimini aktarmaktır. Kuramsal ve yöntemsel açıdan yazınbilim ve Komparatistik ilişkisini hem kuramsal hem kılgısal düzlemde öğrencinin seviyesine uygun kült kaynaklar aracılığıyla açımlamaktır. Ayrıca öğrencilerin yapacağı sunumlar da dersin içeriğinin bir parçasıdır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler komparatistiğin Germanistikle bağlarını öğrenir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Öğrenciler komparatistiğin genel yazınbilimiyle ilişkisini ve 21. Yüzyılda komparatistiğin Germanistik ve tüm filolojiler açısından önemini kavrar. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, | |
3 | Komparatistiğin kavramsal kökenlerini ve tarihsel gelişimi öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Öğrenciler, komparatistiğin tanımını yapabilir. Kuramsal ve yöntemsel açıdan genel değerlendirmesini yapabilir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, | |
5 | Öğrenciler komparatistiğin ana düşünce okullarını, bunlar arasındaki farkları ve komparatistiğin günümüz postmodern dünyasında geldiği konumu genel hatlarıyla öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Komparatistik kavramına giriş | |
2 | Komparatistiğe giriş | |
3 | Goethe’nin “Weltliteratur” kavramı ve komparatistiğin Almanya’daki diğer öncüleri | |
4 | Germanistik ve Komparatistik | |
5 | Komparatistik ve Ulusal filolojiler | |
6 | Genel Yazınbilim ve Komparatistik | |
7 | Komparatistiğin tarihsel gelişimi ve ana düşünce okulları | |
8 | Komparatistiğin tanımlanması ve genel edebiyatbilimiyle ilişkisi | |
9 | Sınırları aşan bir yazınbilim alanı olarak Komparatistik | |
10 | Komparatistiğin günümüzde geldiği konum | |
11 | 21. Yüzyılda Germanistik açısından önemi | |
12 | Seçilmiş örnek komparatistik makalelerini birlikte değerlendirme | |
13 | Seçilmiş örnek komparatistik makalelerini birlikte değerlendirme | |
14 | Seçilmiş örnek komparatistik makalelerini birlikte değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Funda Kızıler Emer Ders Notları |
Ders Kaynakları | Gürsel Aytaç, Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Say Yay., İstanbul, 2003. Gürsel Aytaç, Genel Edebiyat Bilimi, Say Yay., İstanbul, 2009. Binnaz Baytekin, Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Sakarya Üni. Yay., Sakarya.
Konuyla ilgili Türkçe ve Almanca özel akademik makaleler Kamil Aydın, Karşılaştırmalı Edebiyat, Birey Yay., İstanbul, 2008. Ernst Grabovski, Vergleichende Literaturwissenschaft für Einsteiger, Böhlau Verlag, 2011
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler komparatistiğin Germanistikle bağlarını öğrenir | ||||||||||
2 | Öğrenciler komparatistiğin genel yazınbilimiyle ilişkisini ve 21. Yüzyılda komparatistiğin Germanistik ve tüm filolojiler açısından önemini kavrar. | ||||||||||
3 | Komparatistiğin kavramsal kökenlerini ve tarihsel gelişimi öğrenir. | ||||||||||
4 | Öğrenciler, komparatistiğin tanımını yapabilir. Kuramsal ve yöntemsel açıdan genel değerlendirmesini yapabilir. | ||||||||||
5 | Öğrenciler komparatistiğin ana düşünce okullarını, bunlar arasındaki farkları ve komparatistiğin günümüz postmodern dünyasında geldiği konumu genel hatlarıyla öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 273 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |