Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürlerarası İletişim ADE 428 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Dudu UYSAL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere gere iletişim bilimini gerekse de kültürlerarasılığı kavratmak

Dersin İçeriği

Kültür ve iletişim kavramları üzerinde durularak kültürlerarası iletişimin nasıl gerçekleştiği çeşitli metinler üzerinde tartışılır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kültür teorilerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İletişim teorilerini tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Bireylerarası ve kitle iletişimini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Kültürlerarası iletişim yetisini geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
5 Öz ve ötekinin farkındalığını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
6 Farklı olana önyargısız yaklaşabilme yetisini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kültür nedir?
2 İletişim nedir?
3 Bireylerarası iletişim
4 Kitle iletişimi
5 Kitle toplumu ve kültür tartışmaları
6 İletişim araştırmaları ve kültürel çalışmalar
7 Kültürlerarasılık
8 Kültürlerarası iletişim nasıl gerçekleşir?
9 ARASINAV
10 Kültürel etkileşim ve gelişimin çerçevesi nedir?
11 Kültürel çeşitlilik kendini nasıl gösterir?
12 Kültürel gelişmenin kaynağı?
13 Öz ve öteki
14 Küreselleşme
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Kartarı, Asker. (2001). Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, Ankara.
[2] Fauser, Markus (2004): Einführung in die Kulturwissenschaft.: Wissenschaftliche Buchgesellschaft, Darmstadt.

Ders Kaynakları

[3] Aytaç, Gürsel (2005): Alanlararasılık Açısından Edebiyat ve Kültür Araştırmaları. Hece Yayınları, Ankara.
[4] Tutal, Nilgün (2006): Küreselleşme İletişim Kültürlerarasılık, Kırmızı Y., İstanbul.
[5] Oksaar, Els (2008): Kültürlerarası İletişim Bağlamında Kültür Kuramı, Çizgi Kitabevi Y., Konya.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Kültür teorilerini tanır.
2 İletişim teorilerini tanır.
3 Bireylerarası ve kitle iletişimini tanır.
4 Kültürlerarası iletişim yetisini geliştirir.
5 Öz ve ötekinin farkındalığını tanımlar.
6 Farklı olana önyargısız yaklaşabilme yetisini tartışır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 5