Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürlerarası İletişim | ADE 428 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dudu UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere gere iletişim bilimini gerekse de kültürlerarasılığı kavratmak |
Dersin İçeriği | Kültür ve iletişim kavramları üzerinde durularak kültürlerarası iletişimin nasıl gerçekleştiği çeşitli metinler üzerinde tartışılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür teorilerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İletişim teorilerini tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bireylerarası ve kitle iletişimini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kültürlerarası iletişim yetisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
5 | Öz ve ötekinin farkındalığını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Farklı olana önyargısız yaklaşabilme yetisini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür nedir? | |
2 | İletişim nedir? | |
3 | Bireylerarası iletişim | |
4 | Kitle iletişimi | |
5 | Kitle toplumu ve kültür tartışmaları | |
6 | İletişim araştırmaları ve kültürel çalışmalar | |
7 | Kültürlerarasılık | |
8 | Kültürlerarası iletişim nasıl gerçekleşir? | |
9 | ARASINAV | |
10 | Kültürel etkileşim ve gelişimin çerçevesi nedir? | |
11 | Kültürel çeşitlilik kendini nasıl gösterir? | |
12 | Kültürel gelişmenin kaynağı? | |
13 | Öz ve öteki | |
14 | Küreselleşme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Kartarı, Asker. (2001). Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim, Ürün Yayınları, Ankara. |
Ders Kaynakları | [3] Aytaç, Gürsel (2005): Alanlararasılık Açısından Edebiyat ve Kültür Araştırmaları. Hece Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kültür teorilerini tanır. | ||||||||||
2 | İletişim teorilerini tanır. | ||||||||||
3 | Bireylerarası ve kitle iletişimini tanır. | ||||||||||
4 | Kültürlerarası iletişim yetisini geliştirir. | ||||||||||
5 | Öz ve ötekinin farkındalığını tanımlar. | ||||||||||
6 | Farklı olana önyargısız yaklaşabilme yetisini tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |