Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dilbilgisi I | ADE 217 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EBRU ZARZAVATÇIOĞLU |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EBRU ZARZAVATÇIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Okt. Eyüp ZENGİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini, öğrendiklerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmek için diğer derslere de iyi bir alt yapı oluşturacak dilbilgisi kurallarını öğretmek, bunları yazılı ve sözlü olarak kullanabilme becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Almanca Dilbilgisi kurallarını daha detaylı bir şekilde öğrenme, bunları her alanda kullanabilme becerisini kazanma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Almanca Dilbilgisi temel kurallarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Almancanın ses ve şekil yapılarını algılar, imla ve noktalama işaretlerini doğru kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Okuma, yazma, konuşma ve anlama gibi temel yetilerde Almanca Dilbilgisini doğru olarak kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Kendini yazılı veya sözlü olarak ifade ederken Almanca Dilbilgisini doğru olarak kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Almanca Dilbilgisini çeviri alanında kullanma becerisini kazanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, | |
6 | Almanca Dilbilgisini diğer derslere alt yapı oluşturacak şekilde kullanır ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Dilbilgisi edinimi ile metinleri değerlendirir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Partizipien, Partizip I | |
2 | Partizip II | |
3 | Rektion der Verben | |
4 | Verben mit Akkusativ, Dativ und Genitiv | |
5 | Verben mit Präpositionalobjekt | |
6 | Verben mit Präpositionen | |
7 | Gebrauch dieser Verben | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temporale Nebensätze | |
10 | Gleichzeitigkeit | |
11 | Vorzeitigkeit | |
12 | Nachzeitigkeit | |
13 | Konjunktiv II | |
14 | Gebrauch des Konjunktivs II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Almanca Dilbilgisi Ders Notları |
Ders Kaynakları | Übungen zur deutschen Grammatik, Zengin, Eyüp; Deutsche Grammatik, Zengin, Dursun, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Dreyer - Schmitt |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Almanca Dilbilgisi temel kurallarını tanımlar. | ||||||||||
2 | Almancanın ses ve şekil yapılarını algılar, imla ve noktalama işaretlerini doğru kullanır. | ||||||||||
3 | Okuma, yazma, konuşma ve anlama gibi temel yetilerde Almanca Dilbilgisini doğru olarak kullanır. | ||||||||||
4 | Kendini yazılı veya sözlü olarak ifade ederken Almanca Dilbilgisini doğru olarak kullanır. | ||||||||||
5 | Almanca Dilbilgisini çeviri alanında kullanma becerisini kazanır. | ||||||||||
6 | Almanca Dilbilgisini diğer derslere alt yapı oluşturacak şekilde kullanır ve uygular. | ||||||||||
7 | Dilbilgisi edinimi ile metinleri değerlendirir ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |