Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Dilbilgisi II | ADE 106 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHMUD SAMİ TÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri seviye Almanca dilbilgisi işlenmesi |
Dersin İçeriği | Sıfat cekimlerinden başlayarak tüm yan cümleler ve Konjunktiv 1.2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Almanca dilbilgisine ilişkin temel kuralları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Almanca dilbilgisi kurallarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Almanca dilbilgisi kurallarını örneklerle uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Almanca ve Türkçe dilbilgisi kurallarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Almanca dilbilgisi kullanımını geliştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | |
6 | Almanca ve Türkçedeki dil bilgisi kurallarının farklılıklarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Satzbau im Deutschen | |
2 | Nebensätze | |
3 | Konzessive Nebensätze | |
4 | Konsekutive Nebensätze | |
5 | Modale Nebensätze | |
6 | Finale Nebensätze | |
7 | Interrogative Nebensätze | |
8 | haben + zu Infinitiv, sein + zu Infinitiv | |
9 | ZWISCHENPRÜFUNG | |
10 | Konjunktiv I | |
11 | Indirekte Rede | |
12 | Nominalisierung | |
13 | Verbalisierung | |
14 | Allgemeine Wiederholung |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Greyer, Schmitt(2012): Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Hueber Verlag 2)Reimann, Monika (2012): Grundstufen Grammatik für DaF, Hueber Verlag 3) )ZENGİN, Eyüp (2006), Übungen zur Deutschen Grammatik, Sakarya Kitabevi, Sakarya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Almanca dilbilgisine ilişkin temel kuralları tanımlar. | ||||||||||
2 | Almanca dilbilgisi kurallarını açıklar. | ||||||||||
3 | Almanca dilbilgisi kurallarını örneklerle uygular. | ||||||||||
4 | Almanca ve Türkçe dilbilgisi kurallarını karşılaştırır. | ||||||||||
5 | Almanca dilbilgisi kullanımını geliştirir. | ||||||||||
6 | Almanca ve Türkçedeki dil bilgisi kurallarının farklılıklarını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |