Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kültür Tarihi | SAU 058 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür ve Medeniyet kavramları ile bu kavramlar arasındaki farklılıkları karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türklerde Sosyal hayatı değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türklerde giyim kuşam kültürünü analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Türklerde sanat, dil ve dinin günümüze etkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türklerdeki devlet anlayışını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Türklerde ekonomik hayat ile sosyal hayat arasında ilişki kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Amacı, Kaynakları, Kültür ve Kültür Kavramı, Kültür ve Medeniyet Farkı, Kültürel değerlerin oluşumunu etkileyen faktörler | [1] Sayfa 15-31 |
2 | Türklerde devlet fikri (Millet, ülke, hâkimiyet, teşkilat); Hakimiyet anlayışı (hakimiyetin ilahi temelleri, hakimiyetin intikali) | [2] Sayfa 56-70 |
3 | Türklerde devlet başkanı (hükümdarlık sembolleri, devlet başkanının özellikleri); idari yapı ve özellikleri; Hukuk | [2] Sayfa 70-80 |
4 | Türklerde Ordu (Teşkilat, Savaş araç ve gereçleri, askeri eğitim) | [3] Sayfa 538-696 |
5 | Türklerde Sosyal Hayat: Sosyal Yapı (Aile, boy, bodun); Orta Asya Türklerinde bayram ve festivaller | [1] Sayfa 288-292 |
6 | Türklerde ekonomik hayat: besicilik, tarım ve ticaret | [2] Sayfa 103-156 |
7 | Türklerde beslenme ve giyim-kuşam | [6] Sayfa 222-230 |
8 | Türklerde din ve din kültürü: Gök Tanrı Dini, Atalara saygı ve bağlılık, tabiat kuvvetlerine inanma, diğer dinler | [7] Sayfa 1-67 |
9 | ARASINAV | |
10 | Türklerde Sanat ve Türk Sanatı kavramının oluşumu: Resim, heykel, mimarlık ve müzik | [6] Sayfa 234-286 |
11 | Türklerde yerleşik hayata geçiş ve şehirleşme | [8] Sayfa 1-23 |
12 | Türklerde yazı dili ve edebiyatı: Yazı, dil, edebiyat (destanlar, efsaneler) | [1] Sayfa 330-340 |
13 | Türklerde Bilim ve Zaman Hesabı (takvim) | [6] 152-200 |
14 | Türklerde Düşünce ve Ahlak- Değerlendirme | [1] 345-352 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997. |
Ders Kaynakları | [1] İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kültür ve Medeniyet kavramları ile bu kavramlar arasındaki farklılıkları karşılaştırır |
2 | Türklerde Sosyal hayatı değerlendirir |
3 | Türklerde giyim kuşam kültürünü analiz eder |
4 | Türklerde sanat, dil ve dinin günümüze etkilerini değerlendirir |
5 | Türklerdeki devlet anlayışını tanımlar |
6 | Türklerde ekonomik hayat ile sosyal hayat arasında ilişki kurar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |